Ce interes avea ProTv să câştige Adrian Ţuţu finala show-ului Românii au talent
MicuţaNarcis Ianău şi mai ales Rebeca Neacşu sunt produse greu sau deloc vandabile. Ei au plecat din start cu un grav handicap: cântă muzică de operă, un gen nu foarte popular în România. Cazul altui câștigător la un concurs similar, ”Pavarotti din Carpați”-alias Costel Busuioc, este semnificativ. Acesta nu a reușit să impresioneze piața locală de discuri sau pe organizatorii de spectacole. În schimb, Țuțu este apropiat publicului Pro, iar discurile sale ar putea să aducă încasări trustului, care poate spera să fructifice rezultatul, adăugând în echipa sa o nouă vedetă de succes.
Cum putea fi ajutat Ţuţu să câștige? În primul rând, programarea momentului său, care face apel la efectul recentivităţii. Sociologii cred că, uneori, informaţiile prezentate la urmă au importanţă mai ridicată, adică sunt reținute și contează în decizia publicului. Ori, Rebeca a fost plasată la începutul show-ului, iar concursul s-a încheiat după patru ore, timp în care alte și alte emoții le-au estompat pe cele stârnite de mica solistă. În plus, concurenții din prima parte a spectacolului au ”pierdut” din audiență, deci din voturi, din cauza meciului Steaua-Dinamo. Ianău a fost prost sfătuit să aleagă o melodie fără tentă naţională, iar cei care au făcut regia şi scenografia nu au trimis, prin nicio sugestie, la ceva specific românesc. În schimb, Ţuţu a fost ajutat de elementele de costum popular, bine asortate cu restul ţinutei dansatorilor, de scenografia cu tricolor şi de propriile versuri naţionaliste. Şi Valentin Dinu a fost dezavantajat de cei care l-au sfătuit: melodia era adresată mai degrabă publicului american, fără elemente naţionale. În loc să apeleze la un şlagăr binecunoscut, el a ales o melodie familiară unui cerc restrâns, iar costumul nu a strălucit. Din punct de vedere al trustului, el poate fi însă lansat ca ”marele perdant” şi dacă îşi schimbă genul cu unul mai accesibil nu are nevoie de promovarea necesară lui Ţuţu. Cu alte cuvinte poate fi ”vândut” prin forţa propriului talent, nu prin reclama făcută de premiu, ca în cazul lui Adrian Ţuţu, un personaj fără mari calităţi vocale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News