Câte cești de cafea este recomandat să bei zilnic pentru a fi sănătos. Beneficiile sunt extraordinare, dacă nu depășești limita
Data publicării:
Autor: Ema Apostu
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Cafeaua poate crea dependenţă şi are o serie de contraindicaţii, însă, consumată cu moderaţie, această băutură este benefică sănătăţii.

Acest lucru este confirmat de un raport publicat de Institutul pentru Informaţii Ştiinţifice despre Cafea (ISIC). Potrivit studiului, cafeaua are beneficii pentru sănătate atunci când este consumată în dozele potrivite şi în modul corect.

Iubitorii de cafea nici nu realizează ce beneficii poate aduce organismului o utilizare rezonabilă şi echilibrată a acestei băuturi. Acest lucru este dovedit de un studiu realizat de ISIC pe un eşantion de 4.000 de consumatori din 10 ţări europene. Şapte din 10 europeni cred că duc un stil de viaţă sănătos, dar mai mult de jumătate dintre respondenţi nu ştiu ce beneficii poate aduce consumul de cafea, în ceea ce priveşte conţinutul de antioxidanţi şi alte substanţe biologic active.

Beneficiile cafelei pentru sănătate

Beneficiile cafelei pentru sănătate sunt multiple. Cofeina din cafea poate revigora şi îmbunătăţi starea de spirit, poate afecta pozitiv concentrarea şi capacitatea de răspuns. De asemenea, cafeaua îmbunătăţeşte procesele metabolice şi ajută la pierderea în greutate, scrie Rador, citând zdrave.ro. Studiile arată că un consum moderat de cafea reduce riscul de diabet de tip 2 cu aproximativ 25%, dar şi riscul de a dezvolta o serie de alte afecţiuni, cum ar fi boala Parkinson şi problemele cardiace.

Cu toate acestea, prea multă cafea poate provoca reacţii adverse precum insomnie, nervozitate, ritm cardiac rapid şi tremuratul mâinilor. De asemenea, persoanele care suferă de boli ale tractului gastro-intestinal, hipertensiune arterială sau femeile însărcinate ar trebui să limiteze cafeaua în alimentaţie. În general, un consum moderat al acestei băuturi (una-două ceşti pe zi) poate avea un efect benefic.

Citește și:

Oamenii care au voie doar o ceașcă de cafea pe zi. Medic, avertisment: Nu înseamnă că ar trebui să bei cafea toată ziua

Până acum, am citit multe lucrări de cercetare despre cafeaua care reduce riscul de diabet de tip 2, în mare parte datorită capacității cofeinei de a accelera consumul de calorii, de a încuraja pierderea în greutate și de a ajuta la controlul zahărului din sânge. Deci, de ce este diferit un studiu din Journal of Clinical Nutrition care a relevat că anume consumul de cafea poate fi asociat cu un risc mai scăzut de diabet de tip 2? Pur și simplu pentru faptul că este prima dată când virtuțile cafelei în controlul diabetului sunt legate de proprietățile sale antioxidante și capacitatea de a controla markerii inflamatori din organism, scrie indianexpress.com.

Cercetarea, care va apărea într-o publicație tipărită în mai 2023, a examinat efectele consumului de cafea asupra a două populații mari care însumează peste 150.000 de persoane. S-a concentrat pe relația dintre markerii inflamației și consumul de cafea, ajungând la concluzia că efectele de scădere a inflamației ar putea fi de protecție împotriva diabetului de tip 2. O ceașcă suplimentară de cafea pe zi a redus riscul oamenilor de a dezvolta boala cu patru până la șase la sută, arată studiul. Citește mai departe>>

Image by ansiia on Freepik

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel