Canalul Dunăre-București s-ar putea finaliza din fonduri UE
Canalul Dunăre-București, unul dintre proiectele mărețe începute de Ceaușescu, ar putea fi terminat în următorii ani din fonduri europene. Astfel, turiștii ar putea ajunge din București pe litoral cu vaporul.
De altfel, puțini știu că în mare parte acest canal este gata: șenalul navigabil este săpat, porturile din București și Oltenița există, dar marea problemă este că, de-a lungul anilor, hoții de fier vechi au făcut prăpăd.
Construcția canalului Dunăre-București a început în 1984, dar, de la Revoluție, a fost lăsat de izbeliște timp de 23 de ani. Hoții nu au avut milă și au sfărâmat inclusiv digurile de beton.
„Am văzut canalul București în fiecare an, arată prost, fiindcă nu a fost întreținut, a fost lăsat la discreția celor care au crezut că se pot îmbogați după el, zdrobind și sfărâmând prefabricatele din beton, extrăgând fierul și prefabricatele toate. Pe 73 de km arată așa", spune proiectantul canalul, Chiriac Andrei, citat de stirileprotv.ro
Pentru finalizarea canalului ar fi necesar bugetul Bucureștiului pe un an de zile, aproximativ 1,8 miliarde de euro. Proiectul a primit aviz favorabil din partea Ministerulului Transporturilor, astfel că banii necesari ar putea veni de la Uniunea Europeană. Canalul are o lungime de 73 de km, pleacă de la Oltenița, străbate județul Giurgiu și se oprește în Capitala. Are trei porturi: unul la Oltenița și două în București.
Costurile mărfurilor transportate pe apă și nu pe uscat ca acum, ar fi de 12 ori mai mici. O altă problemă rezolvată de acest canal ar fi cea a irigațiilor, atât de necesare în Bărăgan.
„Acest canal ar traversa una dintre cele mai fertile zone ale țarii, Bărăganul, și având posibilitatea de a crea lacuri de acumulare putem crea un sistem de irigații cum probabil nici nu visam la ora actuala și care ne lipsește.", a declarat Anastasie Severin, director exploatare la Administrația Canalelor Navigabile.
Bucureștiul este singura capitala a unui stat dunărean fără comunicare cu Dunărea. Canalul ne-ar lega, pe apa, cu Belgrad, Budapesta, Bratislava sau Viena.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News