Data publicării:
CAMPANIA DE INFORMARE, EDUCARE, COMUNICARE ÎN PROIECTUL ”TOTUL PENTRU INIMA TA”
S-a dat startul informării populației despre serviciile de screening pentru factorii de risc cardiovascular ce vor fi furnizate în cadrul primului proiect național de screening ”Totul pentru inima ta - Program de screening pentru identificarea pacienților cu factori de risc cardiovascular” POCU/805/4/9/137424”.
Programul își propune să crească gradul de prevenție pentru principala sursă a deceselor din cauze prevenibile și tratabile din România, fiind inițiat și implementat de Institutul Național de Sănătate Publică împreună cu Societatea Română de Cardiologie, Asociația Română de Promovarea Sănătății, Institutul de Urgenţă pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş, Institutul de Boli Cardiovasculare Timișoara și Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România.
Din 10 ianuarie 2022, a demarat în mass media TV, Radio și în cabinetele medicilor de familie campania de informare, educare și de comunicare pentru programul de screening pentru factorii de risc cardiovascular„Totul pentru inima ta.
Campania se va derula ținând cont de calendarul și activitățile proiectului, pe regiuni, după cum urmează:
- Ianuarie 2022 – August 2022, în județele Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hunedoara, Gorj, Mehedinți, Dolj, Vâlcea, Olt, Vrancea, Buzău, Galați, Brăila, Tulcea și Constanța.
- Septembrie 2022 – Aprilie 2023, în județele București, Ilfov, Argeș, Dâmbovița, Teleorman, Giurgiu, Călărași, Ialomița, Prahova, Suceava, Botoșani, Neamț, Iași, Bacău și Vaslui.
- Mai – Decembrie 2023, în județele Satu Mare, Bihor, Maramureș, Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud, Alba, Mureș, Harghita, Sibiu, Brașov și Covasna.
Câte persoane sunt vizate de campanie
Comunicarea se va face in intervalul orar 07.00-20.00, pe posturile de radio Kiss FM și Magic FM, campania însumând peste 600 de emisii. Spotul video este difuzat pe posturile de televiziune Kiss TV și Magic TV, urmând ca până la finalul campaniei să însumeze un număr de peste 300 de emisii. Urmarind etapele proiectului, difuzarea va începe pe posturile locale din Timișoara, Craiova, Constanța, Deva și Tg. Jiu. Rețeaua Kiss Fm, având în portofoliu, cele mai populare posturi de radio din România.
Pacienții vor regăsi în cabinetele medicilor de familie, afișul ce conține sloganul campaniei „1 din 4 români are o boală de inimă. Află ce risc ai și cum să previi bolile de inimă” și flyere ce conțin recomandari în funcție de risc pentru beneficiarii de screening.
Proiectul are în vedere furnizarea serviciilor de sănătate esențiale orientate către prevenție prin identificarea persoanelor cu risc crescut pentru bolile de inimă și îndrumarea pacienților pentru stabilirea diagnosticului și instituirea tratamentului precoce pentru scăderea riscului și complicațiilor bolilor de inimă.
Acesta vizează un număr de 165.001 persoane cu vârsta de peste 40 de ani, inclusiv persoane aparținând grupurilor vulnerabile (de exemplu: persoane din mediul rural, persoane cu dizabilități, persoane fără adăpost, persoane care trăiesc în condiții precare).
În cabinetele medicilor de familie participanți în proiect din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hunedoara, Gorj, Mehedinți, Dolj, Vâlcea, Olt, Vrancea, Buzău, Galați, Brăila, Tulcea și Constanța pacienții pot accesa serviciile de screening pentru factorii de risc cardiovasculari începând cu data de 1 februarie 2022.
Lista medicilor de familie care furnizează servicii de screening pentru factorii de risc cardiovascular poate fi găsită accesând website-ul proiectului ”Totul pentru inima ta”, în secțiunea ”Resurse pentru Pacienți” (link: https://proiect-cardio.insp.gov.ro/resurse-pentru-pacienti/).
Totul pentru inima ta - Program de screening pentru identificarea pacienților cu factori de risc cardiovascular” POCU/805/4/9/137424
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News