Asigurarea RCA, motivul pentru care românii nu au încredere. Mircea Coşea, semnal de alarmă: Dacă ajungi la asigurator, e vai de capul tău
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la RODNAE Productions, Pexels
Fotografie de la RODNAE Productions, Pexels
Prof. Mircea Coşea trage un important semnal de alarmă cu privire la motivul pentru care românii nu se înghesuie la asigurări. Acesta a făcut o comparaţie cu asigurările din domeniul auto. 

"O să spun un lucru care va deranja. Dl Năsui spunea în conferinţă că piaţa asigurărilor din România este dominată de asigurările auto. Aşa este! Dar care este efectul? Efectul este pierderea încrederii populaţiei. Nimic în România nu este mai blamat de noi, cei care avem automobile, decât faptul că dacă ajungi la asigurator, e vai de capul tău. 

În primul rând, sunt rate foarte mari, sunt întârzieri extraordinar de mari în primirea sumelor aferente, câteodată firmele dispar în faliment, câteodată stai cu maşina în service luni de zile pentru că nu se fac plăţi. Încrederea populaţiei în asigurări pleacă de la această imagine pe care o are zilnic. Aproape toţi românii din marile oraşe sunt proprietari de autoturisme. Ei ştiu că asigurarea nu funcţionează cum trebuie! 

Se vorbeşte mult despre ea, despre produse noi, dar în practică, dacă ajungi la asigurator, trebuie să te legi la cap. 

Dacă această formă a asigurărilor va fi îmbunătăţită printr-un mai mare acces al cetăţeanului la serviciile reale pe care le poate obţine, atunci cetăţeanul va înţelege că asigurările sunt un lucru în care poţi avea încredere. 

Dacă nu, sunt multe exemple care arată că există fraudă, nerespectarea legislaţiei, lipsă de supraveghere. 

Eu consider că încrederea este esenţială pentru industria asigurărilor, pentru că altfel piaţa nu se poate dezvolta cum trebuie. Reticenţa populaţiei este un lucru care trebuie luat în considerare. Eşti obligat să faci asigurare la auto. Dar ştiind cât de greu merge, renunţi la ce nu e obligatoriu! Şi mergem pe "Doamne ajută!". 

Dar iată că Dumnezeu mai aduce şi probleme, şi atunci cetăţeanul care se ghidează mai mult instinctiv în economie va trebui să înţeleagă că există şi posibilitatea îmbunătăţirii serviciilor asiguratorii!", a explicat Mircea Coşea, în cadrul conferinţei Asigurările de viață: Stimul pentru economie, sprijin pentru consumatori pe timp de criză, organizată de DC MEDIA GROUP. 

La finalul lunii ianuarie, ASF a anunţat că a dat celor de la EUROINS o amendă de peste 300.000 lei, pentru:

- încălcarea prevederilor art. 21 alin. (4) din Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie, respectiv pentru nerespectarea termenului de plată de 10 zile de la data acceptării ofertei;

- încălcarea prevederilor art. 21 alin. (1) din Legea 132/2017, respectiv pentru nesoluționarea cererii în termen de 30 de zile de la înaintarea acesteia prin netransmiterea unei oferte sau notificări în acest termen;

- încălcarea prevederilor art. 21 alin. (5) din Legea 132/2017, respectiv pentru neachitarea penalităților odată cu despăgubirea. 

CITEŞTE MAI MULTE AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel