De astăzi telefoanele ni se vor schimba complet. Modificările pe care UE le-a impus marilor corporații din tech
Telefoanele, laptopurile și rețelele de socializare pe care le folosim se schimbă începând cu 7 martie, odată ce giganții tehnologici - Alphabet (Google), Amazon, Apple, Bytedance (TikTok), Meta (Facebook) și Microsoft - trebuie să respecte Legea piețelor digitale (DMA) a Uniunii Europene.
Scopul legii este de a deschide piețele digitale esențiale, facilitând accesul și competiția furnizorilor mai mici la datele de pe platformele Big Tech, relatează POLITICO.
Iată câteva dintre schimbările pe care le vom vedea:
Reguli mai stricte de confidențialitate pentru reclamele personalizate
Acum, companiile tech trebuie să ceară consimțământul utilizatorilor pentru a partaja datele dintr-un serviciu către altul pe care îl operează. Meta a început deja să implementeze pop-up-uri pentru Facebook și Instagram. De asemenea, compania a amânat lansarea în UE a serviciului său de socializare Threads (conceput pentru a concura cu X, fostul Twitter) deoarece inițial cerea utilizatorilor să se înregistreze cu datele de login de la o altă platformă Meta.
Google solicită utilizatorilor să aleagă serviciile cu care doresc să își partajeze datele - iar lista este lungă: Căutare, YouTube, Ads, Google Play, Chrome, Google Shopping și Google Maps. Gigantul din căutări avertizează utilizatorii că experiența lor ar putea fi „mai puțin personalizată”. Asta înseamnă că platformele diferite nu vor avea întotdeauna datele personale necesare pentru a furniza recomandări și reclame targetate, așa cum obișnuiau.
Alege-ți propria aplicație preferată
Platformele Big Tech vor trebui, de asemenea, să eticheteze clar care componente software fac parte din propriul lor sistem, cum ar fi aplicațiile Cameră și Fotografii din Windows 11 al Microsoft. Scopul este de a permite utilizatorilor să decidă dacă doresc să păstreze aceste aplicații sau să aleagă un serviciu concurent care oferă funcționalități similare.
Utilizatorii de telefoane Android (Google) și iPhone (Apple) ar trebui să poată alege browserul lor web preferat dintr-o listă, înlocuind implicitul oferit de companie.
Reclame în rezultatele căutării
Rezultatele căutării Google vor include o nouă secțiune de tip „carusel” cu reclame de la site-uri de comparare a prețurilor atunci când căutați un hotel. Aceasta imită ceea ce văd deja utilizatorii europeni pe Google Shopping atunci când caută un produs, obținând instant fotografii cu produse similare pe care ar putea dori să le cumpere.
Noua caracteristică este modul propus de Google de a se conforma interdicției DMA de a favoriza propriile servicii. Compania a început testarea acestor carusele în Germania, Franța, Cehia și Marea Britanie luna trecută.
Magazine alternative de aplicații
Apple a rezistat mult timp cerințelor dezvoltatorilor de jocuri de a permite vânzarea de aplicații în propriul univers de jocuri. Compania invocă securitatea pe care o poate oferi având control total asupra aplicațiilor din App Store, deoarece aplicațiile neautorizate ar putea fi o cale de atac pentru hackeri. Criticii spun că Apple dorește, de asemenea, să mențină control strict asupra modului în care își câștigă banii de la dezvoltatorii care se bazează pe dispozitivele și software-ul său pentru a vinde utilizatorilor de iPhone.
Dar lucrurile se schimbă odată cu directiva DMA care obligă Apple să permită pentru prima dată magazine alternative de aplicații pe iPhone-uri. Jucătorii vor vedea o gamă largă de opțiuni noi. Microsoft lucrează la un magazin de aplicații pentru jocuri, unde va găzdui titluri populare precum „Call of Duty” și „Candy Crush”. Iar alții vor să intre și ei în joc: platforma de streaming muzical Spotify - care deja se luptă cu gigantul tehnologic din cauza termenilor și condițiilor din App Store - și-a exprimat, de asemenea, intenția de a dezvolta propriul magazin de aplicații compatibil cu produsele Apple.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News