Astfel a justificat avocatul decizia casei de avocatură de a intenta proces în Germania, şi nu în România, marilor producători europeni de camioane care s-au organizat într-un cartel, în numele mai multor firme româneşti de transport.
Compania de avocatură Hausfeld, împreună cu Financialright Claims şi Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), a invitat, marţi, companiile româneşti de transport marfă să se înscrie, până la data de 31 iulie, pe site-ul cartelcamioane.ro, în cel de-a treilea proces intentat marilor producători europeni de camioane care au fost găsiţi vinovaţi de Comisia Europeană de organizarea într-un cartel, cu scopul creşterii preţurilor la camioanele de tonaj mediu şi greu.
"Nu practic avocatura în România, nu am idee despre cum lucrează sistemul de justiţie românesc, dar am vorbit, desigur, cu avocaţi români şi sfatul pe care l-am primit a fost că sistemul de justiţie românesc nu este încă suficient de avansat în ceea ce priveşte daunele provocate de carteluri, deoarece tribunalele româneşti nu au încă destulă experienţă în astfel de prejudicii. Acest lucru s-ar putea schimba - şi să sperăm că se va schimba în anii care urmează, dar în prezent tribunalele româneşti nu au această experienţă. Pe de altă parte, tribunalele din Germania au multă experienţă cu astfel de plângeri, deoarece au judecat astfel de plângeri în ultimii 10 ani, am văzut sute de plângeri de acest tip înaintate în faţa tribunalelor germane. Numai împotriva cartelului camioanelor există 600 de procese în desfăşurare în Germania, ca să nu vorbim de acţiuni judiciare împotriva cartelului zahărului din Germania şi de multe alte acţiuni împotriva altor carteluri", a comentat Alex Petrasincu.
Reprezentantul Hausfeld a apreciat că legislaţia germană are prevederi dure împotriva practicilor de cartel, spre deosebire de legislaţia românească.
"Este, de asemenea, foarte important că în special în acest caz este foarte probabil ca legislaţia germană să fie aplicabilă tuturor plângerilor, deci pentru companiile româneşti (de transport - n. r.) deschiderea procesului în Germania înseamnă că va fi aplicată legea germană şi nu legislaţia românească, iar noi credem că legislaţia germană este mult mai prietenoasă cu companiile (prejudiciate de carteluri - n. r.) decât este legislaţia românească, tocmai pentru că în legislaţia germană avem multe prevederi care privesc în mod special cartelurile, ori acest lucru nu a existat în România înainte de anii 2014-2015-2016", a Alex Petrasincu.
Comisia Europeană a amendat, în 2016 şi 2017, cei mai mari producători de camioane europeni - Daimler, Volvo/Renault, Iveco, MAN, DAF şi ulterior Scania - sub acuzaţia de formare a unui cartel între anii 1997 şi 2011, cu scopul creşterii preţurilor pentru camioanele medii şi grele. Bruxelles-ul a amendat primii şase producători cu 2,96 miliarde de euro, iar Scania a fost amendată şi ea ulterior cu 880 de milioane de euro.
Firma de avocatură Hausfeld şi compania Financialright Claims au demarat până în prezent două procese la nivel european împotriva producătorilor de camioane acuzaţi de formarea cartelului, iar în prezent se pregătesc să depună a treia acţiune juridică, la care sunt invitaţi să se alăture transportatorii români.
Numărul estimat de camioane achiziţionate de companiile de transport româneşti la preţuri crescute impuse prin formarea cartelului este de aproximativ 52.000, a precizat Alex Petrasincu. Acesta a apreciat că firmele de transport pot recupera până la 10.000 de euro pentru fiecare camion achiziţionat în perioada funcţionării cartelului producătorilor, ceea ce situează suma totală a daunelor care ar putea fi obţinute de transportatorii români la 520 de milioane de euro, potrivit calculelor Hausfeld şi Financialright Claims.
Reprezentanţii companiei Hausfeld estimează că producătorii de camioane vor ajunge la o înţelegere financiară cu transportatorii, dar aceasta nu se va finaliza foarte curând.
"Dacă producătorii de camioane nu vor accepta o înţelegere şi va trebuie să ajungem la o decizie a justiţiei, atunci ei vor plăti o sumă foarte mare dintr-o dată, dar nu credem că se va întâmpla astfel. Probabil că vor accepta o înţelegere financiară, însă mai târziu, nu foarte curând. (...) Nu vom avea parte de o înţelegere înainte de finalul anului 2021, sunt 100% sigur de asta", a adăugat avocatul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Știi cine e tânăra din această fotografie restaurată? A contribuit decisiv la existența României / imagine completă în articol
- Pensionarii vor putea să-și ia talonul de pensie și biletele de tratament online, ne spune Daniel Baciu. Ce înseamnă digitalizarea Casei de Pensii și care este stadiul recalculării pentru septembrie
- Desființarea SIIJ, adoptată în ședința de Guvern. Proiectul o să fie înaintat Parlamentului
- Ciolacu: Avem o veste bună pentru pensionari / Video
- Povestea româncei care a devenit prima avocată din Europa și prima femeie din lume cu doctorat în Drept
- Tot mai mulți tineri din România adoptă trendul "furry" și se transformă în "fursona". Sabina Rusescu: În SUA sunt oameni care se cred obiecte
- Vine vara mai devreme. Elena Mateescu (ANM) a spus cum va fi vremea în weekend și săptămâna viitoare
- Mircea Badea: De ce nimeni nu a intervenit în cazul crimei din Crângași
- Aparat de zbor ucrainean prăbușit în România: totul a fost ținut secret. Bogdan Chirieac: Toată lumea s-a speriat. Trebuiau să anunțe în primul moment
- Anamaria Prodan dă cărțile pe față, în direct, la TV: „Acesta este avantajul să ai un iubit mai tânăr!”
- Cum să fii mai optimist printr-un gest simplu. Japonezii au studiat fenomenul și funcționează
- România, în topul mondial al Internetului rapid. Andi Cristea: Am folosit cele mai noi tehnologii să ajungem aici
- Frumusețile Bucovinei nu sunt exploatate turistic suficient. Contracandidatul lui Flutur, plan pentru Suceava