Agențiile de creație din România colonizează alte țări
Adrian Boţan, director executiv de creaţie de la McCann Bucureşti, agenţia care l-a făcut celebru pe „ciobanul Ghiţă“, a vorbit, miercuri, în cadrul emisiunii ZF Live, despre importanța colonizării profesionale a altor state, mai ales că acum există multă virtualitate, ceea ce permite lucrul din orice loc al lumii.
În opinia celui mai premiat creativ din România, "suntem talentați ca nație", iar faptul că, din cauza crizei, mulți români pregătiți pentru piața de publicitate au emigrat, este, în parte bine, pentru că astfel se produce o "colonizare profesională" și a altor piețe.
„E păcat. Am pregătit oameni pe care piaţa nu a fost pregătită să-i absoarbă din cauza crizei şi au decis să emigreze. Într-un fel e bine pentru că ne reprezintă pe pieţe importante și cred că este bine să colonizâm profesional alte piețe“, a declarat Adrian Boţan, care a precizat că lucrează în acest domeniu foarte dinamic și conceptual al publicității de 15 ani.
Adrian Boţan, cel care răspunde de operaţiunile McCann pe pieţe precum Rusia, Polonia, Cehia, Ungaria şi Turcia a precizat că „În Rusia sunt foarte mulţi români care lucrează în publicitate, marketing sau business", care au o imagine foarte bună.
"Nu cred că se pleacă cu mentalitatea asta, ("colonizare" - n.r.) dar este bine să faci și genul ăsta de export, de oameni, dei important este să faci exportul de produs. Noi exportăm campanii, ultima campanie a fost dezvoltată de aici de o echipă mixtă, client polonez, agenție românească, planner american... Există multă virtualitate în echipe acum, poți să faci videoconferință oricând. Acum este bine, poți lucra din orice țară de pe glob dacă îți permite fusul orar", a mai explicat directorul executiv de creaţie de la McCann Bucureşti.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News