Potrivit celui mai recent Raport pentru Competenţe Digitale al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, nivelul capacităţii de a citi conţinut digital a adolescenţilor s-a încadrat într-un standard bun.
"Raportul, care este ultima publicaţie a Programului OECD pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor (PISA), măsoară abilitatea tinerilor în vârstă de 15 ani din 16 ţări membre OECD de a citi, înţelege şi a aplica texte digitale, inclusiv email-uri şi site-uri web şi o compară cu abilitatea lor de citire tradiţională, de pe hârtie.", se arată într-un comunicat de presă.
"Pe măsură ce tehnologia se integrează din ce în ce mai mult în vieţile adolescenţilor şi cu cât conţinutul scris pe care îl vizualizează este acum mai mult în format electronic, este util să fie disponibile date empirice şi comparative de cercetare precum cele conţinute de raportul OECD. În plus, prin identificarea nivelurilor abilităţilor de citire digitală ale tinerei generaţii, cei care dezvoltă şi aplică strategiile educaţionale vor putea să îi pregătească mult mai bine să activeze competent într-o lume în care o cantitate din ce în ce mai semnificativă de conţinut pe care trebuie să îl parcurgă va fi în format electronic.", se mai scrie în comunicat
În multe dintre ţările participante la studiu, nivelul capacităţii de a citi conţinut digital a adolescenţilor s-a încadrat într-un standard bun şi faptul că raportul evaluează de asemenea abilităţile candidaţilor de a naviga pe pagini web şi de a aprecia relevanţa informaţiei de pe Internet confirmă că e necesară o evaluare critică a competentelor digitale. Totuşi, e nevoie de atenţie în interpretarea abilităţilor evaluate în raportul OECD, precum cele ce constituie un concept mai larg pentru competentele digitale. Pentru o evaluare mai completă a compententelor digitale ale unui individ trebuie să se ia în considerare şi alte aptitudini. Acestea includ abilitatea de a naviga în siguranţă şi fără riscuri pe web şi de a utiliza efectiv aplicaţii şi instrumente comune precum email, funcţiile de bază ale unei foi de calcul sau aplicaţiile de editare de text.
Riscul este acela de a asuma faptul că dacă tinerii sunt adepţii citirii online şi al folosirii zilnice a tehnologiei deţin automat competenţe digitale. Fundaţia ECDL, ca principal factor de promovare a competenţelor digitale la nivel global, consideră binevenit recentul raport OECD însă atrage atenţia asupra faptului că noţiunea de competenţe digitale include un set mai larg de aptitudini şi cunoştinţe decât cele care au fost evaluate în acest ultim studiu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Știi cine e tânăra din această fotografie restaurată? A contribuit decisiv la existența României / imagine completă în articol
- Pensionarii vor putea să-și ia talonul de pensie și biletele de tratament online, ne spune Daniel Baciu. Ce înseamnă digitalizarea Casei de Pensii și care este stadiul recalculării pentru septembrie
- Desființarea SIIJ, adoptată în ședința de Guvern. Proiectul o să fie înaintat Parlamentului
- Ciolacu: Avem o veste bună pentru pensionari / Video
- Povestea româncei care a devenit prima avocată din Europa și prima femeie din lume cu doctorat în Drept
- Centrală pe gaze vs. centrală electrică. Vintilă (FEL România): Dintre cele două eu aș alege-o pe a treia
- Tot mai mulți tineri din România adoptă trendul "furry" și se transformă în "fursona". Sabina Rusescu: În SUA sunt oameni care se cred obiecte
- Gata cu telefoanele mobile așa cum le știam! Cu ce vor fi înlocuite. Ți-ai fi închipuit că se va ajunge aici? foto în articol
- Vine vara mai devreme. Elena Mateescu (ANM) a spus cum va fi vremea în weekend și săptămâna viitoare
- S-a descoperit, în sfârșit, cum au fost construite piramidele din Egipt
- De ce vor sud-coreenii să modernizeze Portul Constanța. Intrarea completă în Schengen, printre obiective
- Andrei Caramitru, din USR-ist în „dezamăgist”. Chirieac: Partidul are oameni de calitate, dar este confiscat de personaje ciudate
- De ce este periculos ca societatea să nu poată să țină ritmul cu avansul tehnologic. „Schimbarea în sine nu reprezintă progres”