Vinerea Neagră (Black Friday) sau “Luna Neagră”? Profitați de reduceri în cunoștință de cauză, spun specialiștii
Vineri, 13 noiembrie este ”vinerea neagră” sau ”black friday”. Atenție însă la cumpărăturile pe care le faceți.
Chiar dacă anul acesta multe magazine au dat startul reducerilor de “Black Friday” (Vinerea Neagră) chiar înainte de începutul lunii noiembrie, deși “Black Friday” se marca în ultima zi de vineri a lunii noiembrie, nu uită, indiferent de promoție, ai aceleași drepturi. Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor tale, susține InfoCons.
Ce trebuie să ai în vedere
Începând de anul trecut au intrat în vigoare prevederile directivei europene, PE- CONS 83/19 – Directiva 98/6/CE care au introdus articole noi cu privire la reduceri:
„Articolul 6a
(1) Orice notificare de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț.
(2) Prețul anterior înseamnă prețul cel mai scăzut practicat de comerciant pentru o perioadă de timp de cel puțîn 30 de zile înainte de aplicarea reducerii de preț.”
Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (șoldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor.
InfoCons sfătuiește consumatorii care doresc să achiziționeze produse în perioada Black Friday să:
- monitorizeze timp de 30 de zile prețurile produsului pe care doresc să îl achiziționeze, pentru că reducerea să fie una reală;
- verifice la momentul achiziției dacă produsul se află pe stoc;
- verifice dacă prețul afișat este integral (conține sau nu TVA);
- fie atenți dacă prețul include și costurile de livrare ale produsului ;
- verifice, înainte de a trimite comandă, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când a fost ales produsul.
Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii.
Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații:
Datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);Caracteristicile esențiale ale produsului;Prețul cu toate taxele incluse;Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;Modalitățile de plata și de livrare;Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.
Perioada de reflecție de 14 zile
În UE aveți dreptul de a returna produsele achiziționate on-line sau prin alte mijloace de vânzare la distanță (prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.
Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepții:
bilete de avion și de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de mașini și servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinateproduse alimentare și băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-ați desigilat după primireconținutul digital on-line, dacă ați început deja descărcarea sau vizionarea on-line și dacă ați acceptat faptul că vă pierdeți dreptul de a vă retrage din contractul de achiziție odată începută descărcarea sau vizualizareabunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianțicontractele urgențe de reparații și întreținere – dacă sunați un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duș, nu puteți anula lucrarea, odată ce ați convenit asupra prețului serviciului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News