China are unele dintre cele mai puternice branduri din lume, despre care poate că nu ai auzit, dar care vor domina piaţa în următorii ani. Multe nu sunt îndeajuns promovate din cauza concepţiei potrivit căreia toate produsele "made în China" sunt contrafacute, clone ale celor din Occident. Analiştii spun, însă, că valoarea multor branduri din China a crescut cu mai mult de 10 miliarde de dolari în ultimul an, iar proprietarii au planuri de extindere la nivel global.
10. Kweichow Moutai
Valoarea brandului: 9,9 miliarde de dolari
Compania controlata de stat Kweichow Moutai produce lichiourul Maotai, care este cunoscut inca din timpul dinastiei Qing (care a domnit intre ani 1.600 si 1.900) si ocupa locul 2 pe piata de profil chineza, scrie Business Insider.
9. Ping An
Valoarea brandului: 11 miliarde de dolari
Ping An este o companie de asigurari gigant care a fost infiintata in 1988 si a fost listata la bursa in 2004. Cel mai mare actionar este HSBC care detine 16,8% din actiuni. Acum, firma are sucursale in 150 de tari.
8. Banca agricola din China
Valoarea brandului: 11,6 miliarde de dolari
Banca este considerata una dintre primele patru institutii financiare ale Chinei. Oferta publica de listare a bancii (IPO), in 2010, a strans 22,1 miliarde de dolari, cel mai mare IPO din China. In plus, este pe locul 25 in topul mondial al celor mai mari companii din lume, imediat dupa Volkswagen.
7. Tencent QQ
Valoarea brandului: 11,8 miliarde de dolari
Tencent QQ si mascota pinguin au devenit un fenomen cultural in China. Este una dintre cele mai mari comunitati din lume si are peste 800 de milioane de conturi active.
6. ChinaLife
Valoarea brandului: 15,6 miliarde de dolari
ChinaLife ofera asigurari de viata si este al doilea mare asigurator din lume dupa AIG
5. Bank of China
Valoarea brandului: 22,4 miliarde de dolari
Cea mai mare banca din China este prima care a oferit servicii financiare si cetatenilor americani in 2010.
4. Baidu
Valoarea brandului: 24,4 miliarde de dolari
Baidu este cel mai mare motor de cautare din China si acopera 63% din piata de search online de aici si este principala amenintare pentru Google, cel mai mare serviciu de profil la nivel mondial.
3. CCB
Valoarea brandului: 35,9 miliarde de dolari
China Construction Bank este una dintre primele 4 banci de aici si are filiale in Londra si New York si este singura banca afiliata aliantei Global ATM (alaturi de Bank of America, Barclays sau Deutsche Bank).
2. China Mobile
Valoarea brandului: 42,2 miliarde de dolari
Compania detinuta de stat este cel mai mare operator din lume, in functie de numarul de clienti.
1 ICBC
Valoarea brandului: 43,6 miliarde de dolari
Banca industriala si comerciala a Chinei este una dintre cele mai importante 4 institutii de aici si are cele mai mari planuri de extindere. Astfel, ICBC vrea sa deschide unitati in Europa, Brazilia si Peru potrivit Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă