Zeci de zboruri întârziate pe Aeroportul Otopeni. Compania care a înregistrat cele mai mai multe întârzieri
Data publicării:
Autor: Florentina Constantin
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Daria Shevtsova)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Daria Shevtsova)
Aproape 60 de curse au avut întârzieri, joi, pe Aeroportul "Henri Coandă" din București, cumulând în total 4.377 de minute.

Compania Națională Aeroporturi București SA (CNAB) informează că joi, în intervalul orar 0:00 – 15:00, s-au înregistrat pe aeroportul „Henri Coandă” 56 curse întârziate (sosiri+plecări), cu un total cumulat de 4377 minute.

Dintre acestea, în 20 de cazuri, cauza întârzierii a fost rotația aeronavei sau a echipajului, alte cauze fiind restricțiile pe rută, facilitățile de aeroport, lipsa echipajului, încărcarea/descărcarea obiectelor voluminoase sau defecțiuni ale aeronavei.

Numărul întârzierilor corespunde în mare măsură cotei de piață a companiilor aeriene, astfel încât cele mai multe s-au înregistrat la Wizzair (19, totalizând 1334 minute), TAROM (9 / 570 minute), Ryanair (6 / 725 minute). Șase curse au fost anulate de către companiile aeriene, respectiv 4 curse Wizzair și două Eurowings.

Vezi și: Ryanair, "întârziere record". Elena Cristian: Calculată frumos, cât să nu se ceară despăgubiri

Aglomerație și zboruri anulate pe Aeroportul Otopeni și sâmbăta trecută

"În această perioadă din an, traficul - atât pe aeroporturile din țară, cât și pe cele din Europa - este de 3 ori mai mare. Sunt mai multe lucruri pe care oamenii le pot face, pentru că am văzut imaginile din ultimele zile cu cozile uriașe la care aceștia au de așteptat ore în șir.

De asemenea, au fost zboruri anulate azi-noapte și atunci oamenii au fost nevoiți să-și anuleze inclusiv vacanțele, iar autoritățile vin cu recomandări. Cel mai important este să se verifice cu o zi înainte ora la care urmează să decoleze, dar și schimbările care pot să apară și atunci trebuie să se mențină legătura cu compania de zbor.

De asemenea, este recomandat să se ajungă cu cel puțin 3 ore înainte de decolare în aeroport, deoarece aceste cozi despre care s-a tot vorbit au fost prezente aici, în Aeroportul Otopeni, în ultimele zile, iar oamenii au fost nevoiți să aștepte mai mult decât și-ar fi pus în plan și atunci unii dintre ei au pierdut zborurile. Oamenii trebuie să se înarmeze cu răbdare, deoarece fluxul diferă de la zi la zi", a transmis jurnalista Mara Maer, aflată pe Aeroportul Henri Coandă, pentru Antena 3.

Sute de zboruri, anulate în toată lumea. Când şi, mai ales, cum îşi pot recupera pasagerii banii pe bilete. Situaţiile excepţionale

Ramona Colea, CEO Flight Claim, a vorbit la DC NEWS despre cazurile în care pasagerii se trezesc pe nepusă masă cu un zbor anulat, incident care le afectează nu doar vacanța sau deplasarea în interes de serviciu, dar și portofelele, asta pentru că banii nu sunt ușor de recuperat.

"Pasagerul află că zborul este anulat. Ce să facă? Va suna la compania aeriană. Se trezește că sunatul la compania aeriană e un număr cu supra-taxă, dar o să sune. Stă vreo 20 de minute, timp în care el înmulțește peste un euro cu numărul de minute pe care le-a stat în apel. La un moment dat renunță, intră pe site, încearcă să îşi găsească un alt zbor. Surprinzător, își dă seama că există un alt zbor cu aceeași companie, astfel că ei cumpără  un alt zbor cu aceeași companie din cauza căreia se află în această situație. Avem pasageri care ne-au spus: Am cumpărat astăzi un bilet, zborul a fost anulat, ne-am cumpărat alt bilet cu aceeași companie și l-au anulat și pe ăla. Și la un moment dat renunță, încep să își ia taxiuri, se adună câte 3-4, nu mai au bani pentru a continua drumul.

Este o întreagă experiență, după care urmează calvarul recuperării sumelor. Unii vin și spun: Și dacă nu i-aș primi eu banii ăia, dar nu vreau să rămână sumele astea la companiile aeriene. Deci sunt atât de supărați. Uneori îi mai întrebăm, pentru că nu întotdeauna sunt sume foarte mari și îi întrebăm de ce vor să facă o cerere de despăgubire pentru suma aceasta. Și ei ne spun că pentru felul cum au fost tratați. (...) Sunt oameni care cumpără un zbor dus-întors pentru întreaga familie, după cum companiile low-cost nu zboară doar din punctul A în punctul B. Oamenii se duc și își iau zbor de aici până în Italia, stau 2-3 zile, își mai iau cu aceeași companie din Italia către nu știu unde... Ori odată ce a fost zborul de aici anulat, lor toată vacanța le-a fost anulată și au pierdut foarte mult. Sumele care se adună de la low-cost în situații de genul ăsta sunt foarte mari, o să aveți surprize", a explicat Ramona Colea într-un interviu pentru DC NEWS.

Citește mai departe>>

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel