Data publicării:
Wine of Moldova participă la Târgul Internaţional de Vinuri Goodwine
Bucureşti, 5 decembrie 2014 – Oficiul Naţional al Viei şi Vinului din Republica Moldova anunţă intenţia de a lărgi oferta de vinuri seci de calitate din Republica Moldova, prezentându-şi produsele la un stand naţional sub egida brandului naţional vinicol Wine of Moldova la cea de-a 12-a ediţie a Târgului Internaţional de Vinuri Goodwine, ce se desfăşoară în perioada 5-7 decembrie 2014, la Romexpo.
Wine of Moldova prezintă la expoziţie peste 65 de vinuri, aparţinând unui număr de 13 vinării distincte: API Orhei, Bostavan, Castel Mimi, Cimislia Wineries, Chateau Vartely, Etcetera, F’autor, Gitana Winery, Mileştii Mici, Vinăria Poiana, Vinăria din Vale şi Suvorov Vin. Adiţional, la expoziţie vor fi prezente încă două vinării, Purcari şi Cricova, care, din motive istorice, au ales să-şi prezinte produsele la un stand separat.
Republica Moldova deţine o suprafaţă de 112 mii de hectare de viţă de vie, plantate cu peste 30 de tipuri de soiuri tehnice, dintre care 10% sunt soiuri autohtone, 17% caucaziene şi 73% europene. Apreciat atât de consumatorii din est, cât şi de cei din vest, vinul moldovenesc devine un produs căutat şi respectat în cele mai mari oraşe ale lumii. Peste 80% din vinurile reunite sub brandul de ţară Wine of Moldova sunt exportate în mai mult de 50 de ţări, printre care şi România, aceasta aflându-se în top 10 ţări în care vinul moldovenesc este consumat cu plăcere.
“Vinul nostru este creat de multe generaţii de vinificatori în cele mai mari galerii subterane din lume, fiind consacrat de legende în care ne regăsim cu toţii. Ne dorim să oferim produse superioare la raport calitate-preţ, utilizând şi beneficiile apropierii dintre Republica Moldova şi Uniunea Europeană.”, declară Dumitru Munteanu, Directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului.
Volumul curent al exportului în România pentru primele 9 luni ale anului 2014 reprezintă aproximativ 760 mii litri de vin îmbuteliat, cu 52% mai mult decât în perioada similară a anului precedent. În prezent se estimează că piaţa de vin a României este de 480 milioane litri, în valoare de 350 milioane euro. La nivel mondial sunt exportate anual 65 milioane de sticle de vin în peste 30 de state ale lumii, din care 55% sunt vinuri roşii.
Vinurile reunite sub brandul Wine of Moldova au luat distincţii la diferite concursuri şi târguri internaţionale şi locale.
Despre Oficiul Naţional al Viei şi Vinului
Oficiul Naţional al Viei şi Vinului (ONVV) este o instituţie publică din Republica Moldova, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea pieţelor de desfacere şi promovarea vinurilor moldoveneşti prin programul naţional şi brandul naţional vinicol „Wine of Moldova. A legend alive”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News