Data publicării:
Trenurile din România care vor trebui să circule cu 160 km/h până în 2040. Anunț de la Bruxelles despre ruta București-Budapesta
România va fi inclusă într-un plan european pentru sectorul feroviar, viteza de deplasare a garniturilor pe anumite coridoare suferind modificări majore.
Mai multe planuri pentru rețeaua feroviară din UE în care este inclusă și România au fost prezentate de Comisia Europeană marți, scrie economedia.ro. În cadrul planurilor, sunt prevăzute coridoare din rețeaua primară TEN-T, unde trenurile de pasageri vor trebui să circule cu 160 km/h, până în 2040. Până în același an, UE cere să terminăm linia ferată de mare viteză București-Budapesta. Un nou coridor va străbate Europa de Est, din care va face parte și România.
Un nou regulament a fost prezentat de comisarul european Adina Vălean marți, într-o conferință de presă. Acest regulament prevede Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), în care este vizată și România. Comisia susține că un obiectiv al revizuirii TEN-T este de a lega mai bine partea de est a UE de rețeaua europeană de mare viteză. Rețeaua TEN-T din România va include o linie de mare viteză care va lega România (cu terminalele Constanța, București, Brașov, Sibiu, Cluj-Napoca, Oradea) de centrul Europei, respectiv Viena (prin Budapesta).
Un nou coridor feroviar european
Conform noului regulament, se creează un nou coridor european în regiunea estică care va lega Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Egee, România făcând parte din acest coridor. Coridorul va uni Polonia (Gdansk), Slovacia, Ungaria, România (inclusiv portul Constanța), Bulgaria și Grecia. Secțiunile rutiere și feroviare de-a lungul graniței de vest a României vor trece de la rețeaua globală (care trebuie finalizată în 2050) la rețeaua primară extinsă (care trebuie finalizată în 2040), deoarece fac parte din coridorul nou creat Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee, precizează Comisia.
Conform noilor planuri, linia feroviară de mare viteză dintre Budapesta și București va fi gata până în anul 2040.
Adină Vălean, anunț în premieră, la DCNews
Adina Vălean, comisarul european pe Transporturi, care a prezentat noile planuri feroviare pentru Europa și România, a vorbit în exclusivitate cu DC News, în cadrul dezbaterii "Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?", la DC NEWS și DC NEWS TV.
"Pentru România, situația nu se arată deloc bine. Noi suntem pe coridoare de transporturi, dar infrastructura noastră este slab dezvoltată. Săptămâna viitoare, pe 14 decembrie, eu am să prezint un pachet legislativ european care conține cel puțin două lucruri care privesc transporturile feroviare. Unul este revizuirea coridoarelor de transport europene a Regulamentului privind coridoarele de transport, pentru a alinia coridoarele europene cu cele de transport feroviar. România va căpăta, vă spun în premieră, un coridor nou de transport și asta înseamnă că toate investițiile pot fi susținute și focalizate în direcția acestor rețele considerate prioritare.
Sunt multe metode financiare care pot aduce un sprijin concret dezvoltării infrastructurii rețelei feroviare, de fapt, toate instrumentele europene vor fi focalizate pe feroviar. Connecting Europe Facility care este un instrument direct pe care l-am dat la dispoziție pentru infrastructura de transport. În Planul Național de Redresare și Reziliență, România are cred că 3,8 miliarde pentru infrastructură de transport, nu mai știu cifra exactă, vă spun cei de la București.
Cu ceea ce vine din Connecting Europe Facility, cu fonduri regionale, cu posibile finanțări dinspre partenerii noștri Banca Europeană de Investiții și alții, cred că se poate investi cu succes și în această privință. Nu se rezolvă foarte ușor pentru că asta reprezintă costuri foarte mari pentru infrastructura feroviară, durează lucrările, dar dacă suntem hotărâți și avem un plan bun de care ne ținem, sunt absolut convinsă că putem face pași importanți în dezvoltarea rețelei feroviare în România, dezvoltare în sensul de modernizare, ridicare și aducere la standarde, că altfel noi avem o rețea feroviară destul de extinsă, spre deosebire de alte țări care o iau de la zero.”, a declarat Adina Vălean, comisar european pe Transporturi.
Vezi mai multe: Adina Vălean, anunț în PREMIERĂ despre căile FERATE din România, de la Bruxelles. Ce urmează - VIDEO
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News