Data publicării:

Vezi cine va construi Autostrada Zăpezii, Comarnic-Braşov

Autor: Crişan Andreescu, crisan_andreescu | Categorie: Economie
WhatsApp
autostrada
autostrada

 Premierul Victor Ponta a anunțat că cei 58 de kilometri ai autostrăzii Comarnic-Brașov au fost adjudecați în urma unei licitații de un consorțiu. 

Consorţiul Vinci-Strabag-Aktor va construi autostrada Comarnic-Braşov.  Asocierea a fost desemnată câştigătoare a licitaţiei pentru contractul de concesiune a autostrăzii cunoscute sub numele de Autostrada Zăpezii.

 Tronsonul de autostradă lung de 58 de kilometri și care va costa în jur de 1,2 miliarde de euro ar urma să fie prima autostradă românească făcută în concesiune și pe care constructorul va pune taxă. Aceasta este a treia încercare de a concesiona lucrarea, după două tentative eșuate în trecut: in 2004 (cu firma Vinci) și în 2009 (cu asocierea Vinci-Aktor).

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul electronic de achiziții publice odată cu lansarea licitației, tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov are o lungime de 58 de kilometri, iar valoarea estimată de CNADNR este de 5,32 miliarde de lei fără TVA ( total: 1,2 miliarde de euro, 21 milioane de euro/km), potrivit HotNews.

Durata contractului este de 360 de luni (30 de ani), începând de la data atribuirii contractului sau de la emiterea ordinelor de începere a lucrărilor, această perioadă incluzând etapa de construcție, etapa de operare și întreținere, însă documentul nu precizează o dată sau un termen când ar putea fi gata lucrările de construcție.

 Statul ar putea plăti pe autostradă, de fapt, 4,5 miliarde de euro în 30 de ani

 Unele calcule arată că statul ar putea să ajungă să plătească chiar și de trei ori mai mulți bani decât valoarea estimată a autostrăzii, însă suma va fi "întinsă" de-a lungul celor 30 de ani de concesiune. Practic, statul a acoperi rambursările și dobânzile creditelor pe care le va contracta constructorul pentru realizarea autostrăzii.

 Guvernul ar putea să ajungă să plătească pentru autostrada Comarnic-Brașov chiar și 4-4,5 miliarde de euro, însă doar după ce vor fi încheiate lucrările de construcție, care ar trebui să dureze trei-patru ani.

 Traseul autostrăzii va fi pe un teren muntos ce presupune realizarea unor lucrări de arta (poduri, pasaje, viaducte) foarte scumpe. Pe parcursul a celor 58 de kilometri de autostradă vor fi realizate 53 de poduri și viaducte și nu mai puțin de 18 tuneluri cu o lungime totală de 2,89 de kilometri.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel