Data publicării:
Hidroelectrica, facturi greșite. ANRE: Ce trebuie făcut dacă te-ai trezit într-o situație ca în cazul Elenei Cristian, analist DC Business
După experiența Elenei Cristian, analist DC Business, cu facturile de la Hidroelectrica, am întrebat ANRE ce poate face o persoană când trece printr-o situație similară.
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a răspuns unei solicitări DC News de informații referitoare la procedurile de corectare a facturilor și protecția consumatorilor în cazul erorilor de facturare. Elena Cristian s-a trezit cu facturi greșite pe bandă rulantă.
Elena Cristian, care anterior a cerut corectarea unor facturi greșite, s-a trezit cu opt facturi emise de companie. După publicarea pe DC News a unui articol pe tema problemei, au urmat o serie de scuze din partea angajaților companiei. Găsiți aici articolul inițial: https://www.dcnews.ro/esti-client-hidroelectrica-ai-grija-la-manevra-cu-facturile-elena-cristian-dc-business-faza-de-noaptea-mintii-e-de-groaza-ce-patesc-de-cateva-luni_977640.html
Acum, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a venit cu o serie de recomandări pentru clienții Hidroelectrica. Instituția ne-a răspuns la următoarele întrebări:
Care este procedura oficială prin care un consumator poate solicita corectarea unei facturi care nu reflectă consumul real de energie?
Ce reglementări există pentru protecția consumatorilor în cazul unor erori de facturare de la furnizorii de energie?
Ce trebuie să fac atunci când furnizorul de energie nu respectă datele corecte transmise de operatorul de distribuție?
Ce se poate face pentru a preveni deconectarea, în situația în care factura este eronată și în dispută?
Care sunt drepturile consumatorilor în relația cu operatorii de distribuție și de furnizare de energie în cazul unor neconcordanțe de date privind indexul de consum?
ANRE ne-a răspuns punctual la fiecare întrebare astfel încât clienții Hidroelectrica să fie ajutați dacă ajung în situații precum cele descrise de Elena Cristian, analist DC Business.
Corectarea facturilor
Consumatorii pot solicita corectarea facturilor eronate în termen de 30 de zile de la emitere. Furnizorul este obligat să analizeze plângerea și să comunice rezultatul verificării.
Protecția consumatorilor
În caz de erori de facturare, consumatorii pot depune plângeri, iar dacă nu sunt mulțumiți de soluționare, pot apela la ANRE sau la instanțele de judecată.
Date corecte de consum
Dacă furnizorul nu respectă datele corecte transmise de operatorul de distribuție, consumatorii pot solicita corectarea facturii pe baza indexului autocitit.
Prevenirea deconectării
Furnizorii nu pot întrerupe alimentarea cu energie dacă factura este contestată, decât după verificarea acesteia și confirmarea corectitudinii.
Drepturile consumatorilor în caz de neconcordanțe
Consumatorii au dreptul de a suspenda plata facturii contestate până la soluționarea plângerii. Dacă factura este ajustată, orice sumă plătită în exces va fi restituită.
Aceste reglementări protejează consumatorii în fața erorilor de facturare și asigură proceduri clare pentru soluționarea disputelor. Nerespectarea legislației de către furnizori poate atrage sancțiuni.
Răspunsurile pe larg le găsiți atașate aici: https://media.dcnews.ro/other/202411/raspuns-anre-151993_31572100.pdf
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News