Vezi aici cine deţine supremaţia pe piaţa computerelor din întreaga lume
Lenovo deţine 14,9% din piaţa mondială a computerelor, în timp ce multinaţionala americană HP deţine 15,5%, potrivit companiei de cercetare IDC. Experţii spun că, până la finalul anului 2012, Lenovo va ocupa primul loc.
Compania asiatică este cunoscută pentru achiziţia sa din anul 2005 a mărcii Thinkpad şi a diviziei PC a IBM-ului, pentru care a plătit 1.270 milioane de dolari. De asemenea, Lenovo a cumpărat fabricantul de laptopuri Medion şi s-a asociat cu NEC din Japonia.
În expansiunea sa, analiştii notează politica agresivă a preţurilor, achiziţionarea de companii din străinătate şi utilizarea unei pieţe aflate în continuă expansiune.
Care este cauza care a dus la ocuparea unui loc fruntaş în lumea computerelor?
„Suntem o companie globală cu rădăcini în China. Cu toate acestea, datorită achiziţiilor noastre de-a lungul timpului, suntem peste tot. Fără îndoială, structura noastră organizaţională este cheia succesului. Acest lucru ne permite crearea unui cadru global pentru a comercializa Lenovo în afara pieţelor locale pe care operăm”, a declarat David Roman, directorul companiei Lenovo pentru BBC.
Fondată în anul 1984 în Pekin, cu numele de Legend Group and New Technology Developer Incorporated, Lenovo a început să crească rapid pe piaţa locală. Compania obţine aproape jumătate din totalul vânzărilor în China, unde se adresează atât persoanelor fizice, cât şi întreprinderilor din oraşe mici şi arii rurale, unde PC-ul este un articol rar şi inovativ. De-a lungul timpului, compania s-a diversificat şi produce laptopuri, servere, PDA-uri (calculatoare mici de ţinut în mână) şi smartphone-uri. Este important de precizat că s-a axat pe segmentul tânăr, cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani. Un alt lucru important este faptul că echipa directoare este compusă din cei mai buni experţi în tehnologie din mai mult de şase ţări. Lenovo deţine sedii în Pekin, Paris şi Raleigh (Carolina de Nord). Creşterea economică în Europa şi Japonia a fost impulsionată de achiţizionarea companiilor Medion şi NEC.
Chiar dacă Lenovo a cunoscut o remarcabilă creştere pe piaţa de nişă a PC-urilor, trebuie spus că profitul este destul de scăzut şi mai este nevoie de timp pentru ca firma să îşi consolideze poziţia. Lenovo înfruntă probleme economice pe piaţa mondială din cauza economiei globale care se clatină. În anul 2011, vânzările companiei au crescut cu 35%. Lenovo are de făcut faţă şi unei alte provocări: consumatorii se orientează spre smartphone-uri sau tablete. Pentru a concura cu gigantul Apple şi pentru a satisface consumatorii din ce în ce mai pretenţioşi, Lenovo a început să producă o linie de smartphone-uri şi tablete numite LePads.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News