Urma unui dinozaur a fost descoperită în Wales - datează din urmă cu sute de milioane de ani
Autor: Andreea Ditcov
Sursă foto: Pexels
Urma unui dinozaur a fost identificată de oamenii de știință pe o plajă din Wales.

Se crede că urma pasului de dinozaur descoperită pe o plajă din Țara Galilor au fost făcute de o reptilă timpurie din urmă cu mai bine de 200 de milioane de ani, spun experții, conform CNN. Paleontologii de la Muzeul de Istorie Naturală din Londra au spus că amprentele, care datează din perioada triasică, se crede că aparțin unui sauropod sau rudă foarte timpurie.

„Știm că sauropodele timpurii trăiau în Marea Britanie la acea vreme, deoarece oase de Camelotia, un sauropod foarte timpuriu, au fost găsite în Somerset în roci datate în aceeași perioadă”, a spus dr. Susannah Maidment, paleontolog al muzeului care a fost implicat în cercetare.

„Nu știm dacă această specie a produs urmele, dar există un alt indiciu care sugerează că ceva asemănător ar fi putut crea aceste urme”, a mai spus Maidment.

Un amator a descoperit urmele

Maidment și colegul ei, profesorul Paul Barrett, au primit inițial imagini cu urmele de pe plaja din Penarth de la un paleontolog amator în 2020. La început, au fost sceptici cu privire la descoperiri.

„Primim o mulțime de întrebări de la membri ai publicului pentru situații care ar putea fi urme adevărate, dar multe sunt caracteristici geologice care pot fi ușor confundate cu ele. Cu toate acestea, din fotografii, ne-am gândit că sunt un candidat destul de bun pentru ceva care ar merita sstudiat”, a spus Maidment.

Paleontologul amator și cercetătorii muzeului au colaborat și au descoperit că locația a fost inspectată anterior de Cindy Howells, un paleontolog de la Muzeul Național din Țara Galilor, o echipă franceză și un grup de la Universitatea Cardiff. Maidment și Barrett s-au dus la fața locului pentru a investiga urmele și pentru a înregistra măsurătorile.

"Am crezut că formele pe care le-am văzut la Penarth au fost în mod constant distanțate pentru a sugera un animal care merge. Am văzut, de asemenea, pași de deplasare unde noroiul a fost împins în sus. Aceste structuri sunt caracteristice mișcării active pe pământul moale", a spus Barrett în anunțul muzeului despre descoperire.

Dinozaurii călătoreau în turme

Descoperirile lor ar putea dezvălui, de asemenea, informații despre calitățile comportamentale ale dinozaurilor, cum ar fi modul în care au mers și au călătorit în turme.

„Aceste tipuri de urme nu sunt deosebit de comune la nivel mondial, așa că noi considerăm că această descoperire este o completare interesantă la cunoștințele noastre despre viața triasică din Marea Britanie. Recordul dinozaurilor din Triasic din această țară este destul de mic, așa că orice putem găsi din această perioadă adaugă la imaginea noastră de ansamblu despre ceea ce se întâmpla în acel moment”, a spus Barrett.

Urmele pașilor vor rămâne pe plajă până când vor fi estompate de valurile mării, a spus muzeul.