Data publicării:
Un pod s-a prăbușit exact în momentul în care oficialii tăiau panglica de inaugurare. Filmarea a devenit virală
Ceea ce s-a dorit a fi o inaugurare cu fast a unui pod nou, a sfârșit a fi un dezastru: podul s-a prăbușit exact în momentul în care oficialitățile au tăiat panglica
Podiumul inaugurat de politicienii locali nu a trecut de tăierea panglicii. Astfel, ceremonia oficială de deschidere s-a transformat în haos. Pasajul era destinat să ajute oamenii să traverseze râul în timpul anotimpurilor ploioase, înlocuind vechiul pod care se termina adesea sub apă. Noua soluție s-a dovedit însă a fi mai proastă decât cea anterioară. Când un grup de oameni a urcat pe podul mic, lat de mai puțin de doi metri, structura s-a prăbușit când panglica roșie a fost tăiată cu foarfecele.
Citește și:
Pod prăbușit în Neamț. Explicațiile halucinante ale celui care l-a construit: Nu s-a umblat la structura de rezistență. Un fel de modernizare
Au ieșit la iveală noi detalii în cazul podului prăbușit în Neamț, la doar câteva luni după reabilitare. Patronul firmei care a realizat podul a făcut declarații halucinante, afirmând că nu a umblat deloc la structura de rezistență, ci doar a modernizat podul, relatează Realitatea Plus.
Cunoscut drept „Podul lui Arsene”, după numele șefului Consiliului Județean Neamț, acesta fusese redat circulației în noiembrie anul trecut, după o investiție de peste 8 milioane de lei. Atunci când podul de la Luțca s-a prăbușit două mașini se aflau pe el, iar unul dintre șoferi a fost grav rănit. În urma incidentului au fost deschise două dosare penale, unul pentru abuz în serviciu și celalalt pentru vătămare corporală din culpă. Deocamdată toți cei responsabili își pasează vina unul altuia. Citește mai mult AICI.
Citește și:
Pericol public: Podul de la Parţa (Timiş), vechi de 70 de ani şi aflat într-o stare avansată de degradare, deschis traficului
Edilul comunei, Daniel Drăgan, a declarat că închiderea completă a podului nu ar fi o măsură bună, pentru că ar obliga cetăţenii la un ocol de 20 de km pentru a ajunge la instituţiile din localitate, potrivit Rador.
În schimb, respectarea restricţiei de tonaj, instituită de ceva timp în urmă, poate fi o soluţie conform declarațiilor primarului Daniel Drăgan: ”Tonajul maxim admis este la 7 tone. Vis-a-vis de închiderea totală a acestui pod, nu cred că este o soluţie justificată şi corectă, pentru că acel pod poate fi traversat şi pietonal şi cu biciclete şi cu mopede şi sunt cetăţeni în cealaltă parte a comunei, dincolo de Timiş, care au nevoie să vină la dispensar, la primărie, vor avea din septembrie nevoie să-şi aducă copiii la şcoală şi la grădiniţă şi cred că e normal ca pe acel pod să fie în continuare deschisă circulaţia în limita stabilită de către specialişti privind tonajul”.
Specialiştii au stabilit, încă din 2013, că podul de la Parţa nu mai face faţă traficului greu şi au recomandat construirea unui nou pod. Acum, Consiliul Judeţean Timiş vrea să obţină 55 de milioane de lei pentru construcţie, prin programul "Anghel Saligny".
Pod prăbușit, în Neamț. Ionel Arsene spune că existau avize de la Ministerul Transporturilor
În cadrul emisiunii Decisiv, la Antena 3, moderată de Cătălina Porumbel, jurnalistul Val Vâlcu l-a întrebat pe Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț, prezent telefonic, dacă a existat vreo legătură între podul de la Luțca-Sagna și Inspectoratul de Stat în Construcții.
„Dar, iertați-mă, Inspectoratul de Stat în Construcții a fost, a văzut, în presă, sesizarea că e un pod cu pilonul rupt....“, a spus Val Vâlcu.
„Cu siguranță! Și atunci când s-au făcut încercările cu acel convoi de 300 de tone au fost prezente toate autoritățile statului, inclusiv Inspectoratul de Stat în Construcții. Sunt avize de la toată lumea, inclusiv de la Poliție“, a spus Ionel Arsene, președintele CJ Neamț.
Inspectoratul de Stat în Construcții este în subordinea Ministerului Transporturilor.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News