Data publicării:

Un arbitru român a eliminat... şoferul. "E suspendat? Cine conduce autocarul?"

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Sport
WhatsApp
Facebook Federaţia Română de Fotbal
Facebook Federaţia Română de Fotbal

Scene de cascadorii râsului în Superligă, prima divizie a fotbalului românesc.

Arbitrul George Găman, aflat la centrul partidei Petrolul - FC Voluntari, i-a arătat cartonaşul roşu şoferului autocarului celor de la Petrolul Ploieşti. 

Totul după ce în minutul 88, Găman a indicat penalty pentru Voluntari. Gazdele au protestat vehement, atât în teren, cât şi pe bancă. George Găman a dat şi un cartonaş roşu, însă cel căruia i-a fost arătat este nimeni altul decât şoferul autocarului. 

Un fan care a înțeles ridicolul momentului a strigat: „E suspendat pentru meciul viitor? Cine va conduce autocarul?”, scrie GSP.

Antrenorul ploieştenilor, Nae Constantin, a criticat implementarea VAR şi spune că nimeni nu a explicat cum va funcţiona. 

”E ok pentru mine. VAR-ul ajută fotbalul românesc, discuțiile sunt din ce în ce mai puține. Urmăream acum la Digi, vreau să le spun că la Ploiești nu a venit nimeni să ne explice, de aceea sunt întrebări. E o fază interpretabilă (n.r.- penalty-ul acordat celor de la FC Voluntari), și golul nostru anulat...

Greșeli am făcut și vom mai face, important e să le eliminăm pe cele mari. Nu știu ce să mai apară. Cu siguranță, vine Irobiso, l-am legitimat. Îmi doresc jucători peste ce avem noi, dacă reușim să-i aducem, suntem mulțumiți. Budescu am tot discutat, el trebuie să se recupereze. E binevenit dacă vrea să se recupereze cu noi. Trebuie să ia cea mai bună decizie pentru el când va fi apt”, a declarat Nae Constantin.

VAR în România. Probleme la 5 din 7 meciuri disputate

După disputarea a 7 meciuri cu sistem VAR în fotbalul românesc, Supercupa României și 6 meciuri din prima rundă a Superligii, echipa de implementare a arbitrajului video în fotbalul românesc face următoarele precizări:

Au existat diverse probleme la 5 dintre cele 7 jocuri disputate până acum. Deși s-au făcut teste pe stadioane, situația este diferită la momentul meciului. Sunt arene unde infrastructura acestora cedează în condiții de solicitare maximă și nu se prezintă în cele mai bune condiții.Cea mai întâlnită problemă tehnică întâlnită a fost nefuncționalitatea fibrei optice, ceea ce a dus la căderea sistemului de comunicare dintre arbitrii VAR și cei aflați pe teren și la lipsa conexiunii cu ecranul de la marginea terenului.

La Supercupa României, primul meci disputat cu VAR, au existat momente în care fluctuațiile de tensiune electrică au afectat funcționalitatea sistemului.

În ceea ce privește partida disputată duminică seara, FCSB – U Cluj, cu câteva minute înainte de start, fibra optică de la stadion a cedat. A fost nevoie de aplicarea soluției de back-up. Astfel, a fost trasă o nouă fibră optică care să asigure conexiunea ecranului de la marginea terenului cu mașina VAR. Din acest motiv, sistemul nu a fost perfect funcțional pe parcursul primei reprize.Implementarea unui astfel de sistem reprezintă o provocare pentru toți cei implicați, atât pentru arbitrii, cât și pentru cei responsabili cu partea tehnică, operatorii video, tehnicienii VAR sau personalul de la stadioane.

E nevoie de timp pentru a se regla toate probleme ce pot apărea. Astfel de situații au fost prezente și în alte campionate, la începutul implementării sistemului VAR.La finalul primei etape, adică și după disputarea meciurilor de azi, va avea loc o ședință de analiză vis-a-vis de de aspectele menționate pentru a se corecta situațiile apărute, având în vedere că în etapa a doua vor exista alte stadioane pe care se vor disputa în premieră meciuri cu VAR, se arată într-un comunicat pe site-ul FRF.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel