Data publicării:
Un an de la moartea jurnalistei ProTV, nicio audiere! Polițiștii vânează fraieri, pe teroriștii șoselelor nu-i deranjează!
Oana Dicu, jurnalistă la PRO TV, a murit într-un cumplit accident, pe DN1, la ieșirea din București. Un șofer care efectua manevre incorecte de schimbare bruscă a benzilor de circulație (pe sensul Otopeni-București) a acroșat bordura ce delimita cele două sensuri de mers. A fost catapultat pe sensul opus de deplasare și a aterizat pe mașina Oanei Dicu, care se afla alături de Sara, micuța ei.
În mai 2017 se împlinește un an de la tragedie. Pare incredibil, dar ancheta nici nu a început.
Polițiștii din cadrul Brigăzii Poliției Rutiere nu au efectuat până în prezent nicio audiere, nu a fost dispusă nicio expertiză tehnică și nu au fost obținute înregistrările camerelor video de pe DN1, a declarat avocatul familiei distruse de tragedie, Bogdan Cimbru, pentru DC News.
Nici măcar dosar de daună nu a putut fi deschis. Firma de asigurări nu a reușit să fotografieze mașina jurnalistei care este depozitată la o unitate de Poliție. Soțul victimei a împuternicit o persoană să meargă acolo, dar nu i s-a permis accesul fără polițistul de caz, iar când s-a plâns la IGPR (Inspectoratul General al Poliției Române), acesta a validat ordonanța care a interzis fotografierea mașinii.
Acolo unde sunt depozitate rămășițele autovehiculului este unitate militară, iar fotografiatul este interzis. Familia jurnalistei a fost invitată să ridice resturile mașinii, dar aceasta nu voia decât ca firma de asigurări să facă fotografii. Între timp, asiguratorul șoferului care a provocat accidentul a dat faliment. Ca urmare, trebuie să se adreseze Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA). Familia nu dorește altceva decât să fie pedepsit vinovatul, pentru ca alți șoferi să nu mai curme și alte vieți nevinovate.
Nu mai există înregistrările camerelor video de pe DN1
Poliția nu a fost interesată să conserve înregistrările de la camerele de supraveghere ale drumului unde a avut loc tragedia. După câteva luni, acestea se șterg automat. Înregistrările puteau dovedi că suspectul "croșeta", făcea depășiri neregulamentare, conducea agresiv. Cristian, soțul Oanei Dicu, vrea să descurajeze astfel de comportamente în trafic - condusul agresiv și depășirile neregulamentare care duc la tragedii.
Doream să mă implic în activități civice, dar am ajuns parte din statistică
Cristian, soțul jurnalistei, a povestit pentru DC News, cum a fost acea zi fatidică.
"Eram acasă, lucram pentru că a doua zi trebuia să merg în provincie. Soția mea a plecatsă o ducă pe Sara la bunici. Am sunat-o și, văzând că de două ore nu răspunde la telefon, am sărit într-un taxi și am plecat pe drumul pe care știam că merg ele. Am văzut că era agitație pe pod, la Băneasa. Nu se putea înainta. Am sunat la 112, am vorbit cu operatoarea și -am spus unde sunt și ce număr are mașina, i-am spus că e blocat drumul și am întrebat-o dacă s-a întâmplat ceva. Mi-a zis că nu poate să îmi spună ce s-a întâmplat, trebuie să mă prezint la Udriște. Atunci am înțeles că e grav, am sărit din taxi și am luat-o la fugă pe pod", își amintește cu durere Cristian.
Polițistul de la locul accidentului i-a spus că Oana a murit, iar fetița este la spital. A întors taxiul și a pornit spre spital unde a găsit un polițist, care o păzea pe micuță, și care începuse să-l întrebe tot felul de lucruri: "L-am repezit și am mers să-mi văd fetița". Din fericire, Sara a avut doar o contuzie și a fost ținută în spital, preventiv, câteva zile. Fetița a avut un șoc imens văzându-și mama, în mașină, fără suflare, având capul într-o parte, fără să îi răspundă atunci când a strigat-o. Acum merge, săptămânal, la psiholog.
"Mi-aș dori să se schimbe legea, să le fie frică animalelor din trafic să mai ucidă și pe alții"
În casa lor, Cristian nu a schimbat nimic. Până și haletele ei de baie sunt în același cui unde le-a lăsat. Nu a fost în stare să se uite la știri despre accident.
"Mi-aș dori să se schimbe legea, să le fie frică animalelor din trafic să mai ucidă și pe alții", a spus Cristian care, cu doi ani înainte de tragedie, s-a gândit să se implice în acțiuni civice, dar luat cu treburile de zi cu zi, nu a avut timp.
"Mă supără că polițiștii îi pândesc pe unii și alții să le dea câte o amenzi pentru nimicuri, dar nu sancționează comportamentul agresiv, nu au curaj sau le este lene să-i descurajeze pe șmecheri să conducă în forță. De exemplu, se făcuse un sens unic nou, pe Drumul Sării, iar polițiștii îi pândeau pe oamenii care nu știau că s-a schimbat regula, și mergeau așa cum o făceau de ani de zile. În vreme, ce în locuri unde se întâmplă, de obicei, tragedii nu intervin. Este haos în București și nimic nu îi face pe șoferii care conduc periculos să le fie frică. Doream să fac și eu activități civice, dar am ajuns parte din statistică. Polițiștii stau în tufiș să mai prindă câte un fraier cu o amendă, iar pe teroriștii șoselelor nu îi deranjează nimeni", ne-a mai zis Cristian.
A decis să reacționeze pentru că nu vrea și ca alți oameni să pățească la fel și sunt diverse căi pentru a evita tragediile pe șosele. De pildă, progresiv, contravențiile să fie din ce în ce mai mari la recidivă. O altă întrebare este de ce refuză poliția sistemul de a-i urmări pe șoferi prin camerele de supraveghere și a da amenzi prin acest mod? Este mult mai simplu să stai într-un birou și să supraveghezi zeci de intersecții decât să stea un polițist în intersecție.
Poliția nu a făcut nimic în cazul Oanei Dicu
Ceea ce este îngrozitor este că Poliția nu a făcut nimic în cazul Oanei Dicu. Nu a chemat pe nimeni la audieri. Între timp, poate unii martori au plecat sau pleacă din țară sau pur și simplu, uită detalii importante din ceea s-a întâmplat. La solicitări, rudelor Oanei li s-a răspuns că se lucrează pentru că sunt multe dosare în așteptare. De fapt, acum se lucrează la cazuri din 2014. Este revoltător că într-un an nu s-a întâmplat nimic.
De ce nu a fost demarat procesul
Scuza Poliției și a procurorului de caz este că nu poate demara dosarul întrucât nu a sosit raportul de la IML. Acest raport nu este eliberat de medicii legiști pentru că IGPR are restanțe la plățile pentru serviciile IML. Suma care blochează de un an anchetarea unei crime în trafic este de aproximativ 2.100 lei...
Ce avem după un an de la tragedie? Niciun vinovat, nicio audiere, ci doar o fetiță care a rămas fără mamă și un om ce își va plânge veșnic soția. Și mulți teroriști în trafic care oricând mai pot declanșa un nou caz Oana Dicu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News