Data publicării:
Ucigașii carierei: 11 lucruri pe care oamenii inteligenți NU le spun la job
Există anumite lucruri pe care pur și simplu nu trebuie să le spui la job. Aceasta este premisa fundamentală a lui Travis Bradberry, co-autor al cărții Inteligența Emoțională 2.0.
Sunt mai multe fraze pe care nu trebuie să le spui la locul de muncă. Sunt un fel de "ucigași ai carierei tale" fiind peste comentariile greșite, glumele impertinente sau frazele politice incorecte. Există anumite fraze care schimbă instantaneu felul în care te văd oamenii.
Iată lucrurile pe care o persoană inteligentă nu ar trebui să le spună la job, potrivit lui Bradberry:
1. Nu e corect!
Știm cu toții că viața nu este corectă. Dar spunând acest lucru dai impresia că tu crezi că viața ar trebui să fie corectă. Asta te face să pari imatur și naiv. Este mai bine să te concentrezi pe fapte, să menții o atitudine constructivă și să lași interpretările în afara mediului de lucru.
2. Așa am făcut lucrurile mereu
Această frază te face să pari că ai rămas blocat în timp și nu te poți adapta la noile schimbări.
3. Nicio problemă
Când cineva îți cere ajutorul, nu încheia cu ”nu e nicio problemă” pentru că persoana care are nevoie de tine ar putea interpreta totuși că este o problemă.
4. Cred că... poate că aceasta este o idee prostească, dar o să pun o întrebare stupidă
Orice ai spune după acest început, oricât ar fi de genial, știrbește din inteligență. Pare că nu ai încredere în tine și îți distruge credibilitatea. Colegii vor începe să-și piardă încrederea în tine.
5. Acest lucru este gata în doar cinci minute
Spunând acest lucru dai impresia că faci lucrurile prea repede și fără să-ți dai interesul. Este mai bine să spui: ”sarcina aceasta nu va dura mult timp”.
6. Voi încerca
Încercarea de a face un lucru arată incertitudine și sugerează o lipsă de încredere în capacitatea ta de a îndeplini sarcini.
7. Ești slab, incompetent și idiot
Nu este în regulă să îți vorbești de rău colegii. Vor exista întotdeauna oameni care sunt incompetenți sau lipsiți de respect față de orice loc de muncă și sunt susceptibili de a fi cunoscuți pentru aceste caracteristici.
8. Sarcina aceasta nu este în descrierea jobului meu
Deși uneori este folosită în termeni sarcastici, această frază te face să arăți ca o persoană care dorește să lucreze cât mai puțin pe un salariu cât mai mare. Dacă ți se cere ceva considerat inadecvat, cel mai bine este să ai o discuție cu șeful tău.
9. Nu este vina mea
Dacă ai o parte din vină când ceva nu a mers bine este bine să-ți asumi responsabilitatea.
10. Nu pot
Oamenii pot interpreta ”nu pot” drept ”nu vreau”. Oferă o soluție alternativă. În loc să spui ce nu poți face, este mai bine să evidențiezi ce poți face. În loc să spui: "Nu pot sta astăzi peste program" este mai bine să zici: "Pot veni mai devreme mâine dimineață".
11. Urăsc acest loc de muncă
Nimeni nu vrea să audă cum colegul său se plânge toată ziua pentru că urăște munca. Cine o spune pozează într-o persoană negativistă. În plus... șefii știu că există întotdeauna înlocuitori chiar după colț, scrie BBC MUNDO.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News