Tragedia aviatică din China din martie, provocată INTENŢIONAT. Specialiştii au dat raportul după analiza cutiilor negre
Avionul Boeing 737-800 care s-a prăbuşit în China în luna martie, ucigând toţi 133 pasageri, a fost prăbuşit intenţionat, arată ultimul raport.
Conform celor care au analizat datele de pe cutia neagră, când a început să se prăbuşească, avionul venea spre sol, în picaj, cu 9400 m pe minut.
Datele arată intervenţie umană asupra avionului, din această cauză aeronava intrând în picaj. Experţii cred, acum, că doar un caz de crimă - sinucidere ar explica faptul că avionul a ajuns în poziţie verticală spre sol, mai ales că nu au găsit defecte tehnice ale aeronavei.
"Piloţii au făcut ce li s-a spus de către cineva din carlingă", a declarat o sursă citată de Daily Mail.
Pilotul este principalul suspect, dar autorităţile nu exclud nici membrii echipajului şi nici ipoteza ca vreun pasager să fi preluat controlul.
Potrivit datelor furnizate de portalul de urmărire a zborurilor FlightRadar24, aeronava zbura la ora locală 14:19 (06:19 GMT) la o altitudine de 8.870 de metri când, la 55 kilometri vest de localitatea Wuzhou, a început să coboare. Ultimul punct de contact al cursei MU5735 a fost, potrivit FlightRadar24, la 25 de kilometri sud-vest de Wuzhou, la o altitudine de 989 de metri, la ora locală 14:22 (06:22 GMT), ceea ce înseamnă că aparatul de zbor a coborât aproape 8.000 de metri în numai 3 minute.
Industria aviatică din China a avut una dintre cele mai bune rate de siguranţă din lume în ultimul deceniu. Potrivit Reţelei de Siguranţă în Aviaţie, ultimul accident aerian major din China a avut loc în august 2010, când 44 din cei 96 de oameni aflaţi la bord au murit în momentul în care un zbor regional cu un aparat Embraer E-190 operat de Henan Airlines s-a prăbuşit în apropiere de aeroportul Yichun în condiţii de vizibilitate scăzută.
Nu e primul caz de acest fel
Piloţii au mai prăbuşit avioanele şi în trecut. De exemplu, este celebru cazul pilotului Andreas Lubitz, care a prăbuşit zborul 9525 al companiei Germanwings. Pilotul fusese tratat anterior pentru depresie şi tendinţe suicidale, dar în zadar. El l-a încuiat pe căpitan în afara carlingii înainte să prăbuşească avionul de versantul unui munte din Franţa, ucigând 150 de pasageri.
Mai sunt notate, conform sursei citate, şi zborurile LAM Mozambique Arlines 470 şi EgiptAir 990, care au dus la moartea a 33, respectiv 217 persoane.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News