Ţi-au apărut reclame la lucruri despre care ai vorbit cu prietenii? Sociologul Bulai: O doamnă care nu ştia că e însărcinată primea numai reclame despre nou-născuţi
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels
Alfred Bulai şi Val Vâlcu au dezbătut, la Nod în Papură, unul dintre subiectele discutate des în spaţiul public. De ce ne apar reclame despre lucrurile pe care le discutăm cu alţii, fără a folosi telefoanele?

"Internetul a luat-o razna, a crescut exponenţial, şi lumea nu a fost atentă la faptul că e o falsă impresie că eşti liber. Ca drept dovadă, când au fost probleme, nişte site-uri imense le-au zis unor preşedinţi că nu îi mai lasă, le închide conturile (n.r. trimitere la Donald Trump şi închiderea conturilor pe reţelele de socializare din cauza mesajelor controversate promovate). Tocmai pentru că e proprietatea cuiva, nu e un spaţiu liber public. Youtube, Facebook, toate astea, sunt proprietatea cuiva, care poate frâna accesul cuiva", a declarat Alfred Bulai la Nod în Papură. 

"Alfred, la Poştă plăteai timbru ca să trimiţi scrisoarea. Acum, la e-mail, dacă e gratis, îţi dai datele personale. Dacă poştaşul îţi deschidea plicul, era pasibil de închisoare. Facebook, G-mail, etc, au voie să se uite şi când nu e deschis calculatorul", a intervenit Val Vâlcu. 

"Mi-am pus un program antivirus. De nu am bifat la căsuţe din alea cu 'sunteţi de acord'... nici nu am citit. Că vrem să vă urmărim telefoanele, să vedem ce aţi mâncat dimineaţa, la prânz, nu ştiu ce era pe acolo", a mai spus Alfred Bulai. 

"Fii atent, fără să vorbesc la telefon sau să folosesc calculatorul, i-am povestit cuiva că i-am dat câinelui o felie de castravete. Prima reclamă care mi-a apărut după asta a fost la castraveţi muraţi. Am mai păţit, într-o pauză la tv, când vorbeam de reflectoarele din platou, mi-a apărut reclamă la reflectoare. Cum apare fiecăruia din ţara asta", a spus, uşor ironic, Val Vâlcu. 

"Da, evident că sunt motoare cu aşa zisă inteligenţă artificială, care au capacitate mare de a prelucra informaţii şi care îţi trimit chestii personalizate. Ştiu de o doamnă care nu ştia că e însărcinată, dar înainte să afle primea doar reclame din astea, despre copii, despre nou-născuţi, etc. (...) Pe matrici pe care le învaţă softul se ştie că eşti fumător, se ştie ce produse foloseşti, sunt lucruri în felul ăsta", a concluzionat Alfred Bulai. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel