Tensiuni în cadrul Formulei 1, după ce s-a votat trecerea de la motoarele V8 la cele V6, de 1.6 litri
Federaţia Internaţională de Automobilism a precizat într-un comunicat că forul de conducere al F1 a aprobat noua reglementare după un vot prin fax. Comisia Formulei 1 a agreat în unanimitate trecerea de la motoare V8 la V6 cu sistem de recuperare a energiei.
autor: Alex Antonache
Cu toate că această nouă reglementare trebuia să intre în vigoare abia de la începutul anului 2014, Consiliul Mondial al Sportului cu Motor a aprobat formal înlocuirea motoarelor V8 cu propulsoare turbo în 6 cilindri de 1,6 litri începând cu sezonul 2011 al Formulei 1.
Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Autosport, constructorii ar fi propus, în urmă cu o lună, Comisiei Formulei 1, trecerea la motoare turbo V6 de 1.6 litri doar odată cu începerea sezonului 2014, concomitent cu utilizarea intensivă a tehnologiei KERS, considerată crucială de forul mondial pentru viitorul Formulei 1. Anterior, Ferrari a ameninţat cu retragerea din Formula 1 în cazul trecerii la motoare în patru cilindri mai devreme de 2014, în timp ce Mercedes şi Cosworth au solicitat amânarea noilor reguli pe motive de costuri.
FIA nu a precizat însă care va fi limita de turaţie a noilor motoare. O parte din directorii tehnici ai scuderiilor, care s-au întrunit la MP al Valenciei, sugerau că noile propulsoare ar trebui să aibă turaţii mai mari decât se prevăzuse iniţial, de la 12.000 la 15.000 rotaţii pe minut.
Mercedes, Ferrari, Renault şi Cosworth sunt actualii furnizori de motoare în Formula 1, fiecare motorizând câte 3 echipe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News