Proprietarii maşinilor mai vechi de 15 ani ar putea fi taxaţi. Măsura este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență. Totodată, șoferii care își cumpără mașini noi sau unele electrice „verzi” ar putea primi stimulente, potrivit unui nou sistem de taxare negociat cu Comisia Europeană şi prevăzut în PNRR. Ministrul Mediului, Tanczos Barna a vorbit despre acest subiect, explicând ce presupun aceste măsuri.
„Măsura de reducere a numărului de maşini mai vechi de 15 ani a fost introdusă în PNRR în ultimele zile, în ultima perioadă de negocieri cu Comisia. A fost o recomandare a comisiei. Se va discuta cu Ministerul de Interne, unde se fac înmatriculările, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Mediului şi în scurt timp vom veni cu o propunere”, a explicat Ministrul Mediului, Tánczos Barna în emisiunea "Insider Politic", de la la Prima TV.
Aproape 4 milioane de șoferi, afectați
Din cele aproximativ 7,3 milioane de maşini, câte sunt în total înmatriculate în România, mai mult de jumătate, adică aproape patru milioane, sunt maşini mai vechi de 15 ani, precizează Realitatea Plus.
"E o propunere, practic, a Comisiei, ca în contrapartidă cu investiţiile în infrastructura rutieră, România să găsească o soluţie de descurajare a înmatriculării maşinilor mai vechi de 15 ani. Este o noutate pentru toate ministerele care au fost implicate, şi pentru MIPE (Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene n.r.), şi pentru Ministerul Transporturilor, şi pentru noi. Este un element pe care trebuie să-l analizăm şi va trebui să venim cu propuneri.", a afirmat ministrul Mediului.
Cum va fi plătită noua taxă
Alin Tănase, coordonatorul campaniei de mobilitate Greenpeace România, a declarat că această nouă taxă ar putea fi introdusă în prețul rovinietei sau prin mărirea impozitului.
„Poate nu va fi numită taxă, poate va fi numită altfel. Din sursele pe care le am eu, se doreşte ca taxa să ia în calcul şi emisiile de CO2 ale maşinii respective. Mai mult, sunt unii care spun că trebuie să diferenţiem în funcţie de cât mergi. Deci vom avea parte de o schimbare, fie că vom plăti o rovinietă mai scumpă, un impozit mai mare sau, la pompă, preţul benzinei sau al motorinei va fi mai mare. Una din variantele astea sau o combinaţie între ele.”, a spus Alin Tănase, de la Greenpeace, pentru PRO TV.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Mircea Badea, propunere tare pentru șoferii de mașini electrice: Ori protejezi natura, ori ce faci?!
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"
- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Unde au dispărut tinerii magistrați care protestau și promiteau schimbarea sistemului
- Școala românească nu mai pune accentul pe valorile etice. Profesor universitar: Doar prin educație morală construim o țară educată
- Cum fac criminaliștii percheziția informatică. „Nu întotdeauna este prezent și suspectul”