Data actualizării:
Data publicării:

Tatăl a cinci copii a murit ars în Tesla „după ce ușile electrice l-au blocat în mașina în flăcări”

Autor: Elena Didila | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa Foto YouTube
Sursa Foto YouTube

Un tată a cinci copii a murit în Tesla sa, după ce mânerele electronice ale ușii vehiculului s-ar fi blocat, ceea ce înseamnă că salvatorii nu l-au putut salva de flăcări.

Dr. Omar Awan, în vârstă de 48 de ani, a murit în februarie 2019, după un accident cu Tesla, Modelul S, în comitatul Broward,  Florida , SUA. După ce mașina a luat foc, tatăl a murit în urma arsurilor și a inhalării fumului, potrivit The Sun.

El a supraviețuit impactului inițial, dar familia lui a dat acum în judecată compania de mașini a lui Elon Musk, susținând că moartea medicului ca urmare a arsurilor și a inhalării fumului ar fi putut fi evitată dacă nu ar fi fost mânerele ușii Tesla .

Vehiculele Tesla au mânere speciale ale ușilor care stau la același nivel cu caroseria mașinii. Acestea se retrag în vehicul în timp ce acesta se mișcă, și ies spre exterior când vehiculul se oprește pentru a permite oamenilor să intre înăuntru.

După accident, primii salvatori de la fața locului nu au reușit să intre, fiind derutați de mânerele ușii mașinii, care nu au ieșiseră spre exterior, a relatat NBC6.

Mașinile Tesla sunt proiectate pentru a avea două mecanisme de siguranță de rezervă.

Youtube video image

Experții Tesla clarifică mecanismul

Un ofițer de poliție care investighează accidentul a spus că a întrebat un expert de la Tesla despre mânerele ușilor și i s-a spus că ar trebui să iasă automat „în cazul unui accident”, dar ofițerul a scris: „acest lucru nu s-a întâmplat și în cazul acestui accident.” 

Potrivit raportului, expertul a mai explicat: „Mânerele sunt electronice și nu funcționează în cazul în care curentul este întrerupt brusc în vehicul”, adăugând că „există o rezervă mecanică care poate fi accesată doar din interiorul vehiculului, motiv pentru care compania oferă instruire clienților despre cum să spargă geamul și să deschidă vehiculul din interior.”

După cum în cazul medicului niciuna dintre variante nu a funcționat, familia lui Awan insistă că modelul Tesla din 2016 era defect. Potrivit raportului poliției, Awan avea viteză în momentul accidentului, mașina lui rulând cu 79 mph ( aprox.127 km/oră). Raportul mai spune că s-a constatat că șoferul era în stare de ebritate.

Tesla a negat afirmațiile făcute în proces, spune că mașina funcționa perfect și susține că Awan a fost vinovat pentru propria sa moarte.

Dar familia lui rămâne fermă și insistă că ar fi putut fi salvat dacă nu ar fi fost mânerele ușii mașinii, despre care insistă că nu au funcționat corect. Soția lui Awan, Lianna, a declarat atunci pentru NBC South Florida: „Ar fi putut fi salvat. Ar fi putut fi aici. Ar fi putut fi cu noi, cu copiii săi.”

Un purtător de cuvânt al poliției a declarat pentru organizația de știri: „Nu au putut găsi un mâner. Din păcate, nu au reușit să scoată șoferul la timp. Au încercat să spargă geamul pentru a scoate șoferul afară, dar nu au reușit. Flăcările erau prea puternice, prea mari în acel moment”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel