Sudul Ilfovului va avea acces direct la Autostrada Soarelui. Se deschide circulaţia pe ultimii 10 km ai lotului 1 al A0 Sud
Miercuri, 31 iulie 2024, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va deschide circulația pe ultimii 10 kilometri ai lotului 1 al autostrăzii A0 Sud. Anunțul a fost făcut marți de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
„Mâine, 31 iulie 2024, ora 18:00, deschidem circulația pe ultimii 10 km ai lotului 1 al A0 Sud (Autostrada de Centură a Capitalei)! Se va circula, astfel, pe 33,23 km din cei 51 de km ai semiinelului sudic al A0 și va fi asigurată conexiunea cu A2 (Autostrada Soarelui). Sudul Ilfovului va avea de mâine acces direct pe autostradă la litoralul românesc!”, a notat șeful CNAIR.
În luna aprilie a acestui an, au fost deja deschiși primii aproape 7 kilometri din lotul 1 Glina – Vidra (16,93 km) pe A0 Sud. Valoarea totală a lucrărilor aferente lotului 1 s-a ridicat la 830,68 milioane de lei, fără TVA.
Antreprenorul responsabil pentru execuția lucrărilor, compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş, a început proiectul pe 3 octombrie 2019.
Deschiderea celor 10 kilometri suplimentari va permite circulația continuă pe 250 de kilometri de autostradă între Bragadiru (DN 6) și Constanța (Ovidiu/Agigea), eliminând blocajele de la descărcarea A2 în centura București și cozile la intrarea pe A2 din centură. Cu toate acestea, termenul pentru deschiderea lotului 3 Bragadiru-Joița, realizat de Aktor, a fost decalat pentru septembrie, ceea ce ar putea întârzia circulația integrală pe autostradă între Pitești și Constanța.
În aprilie, au fost deschiși 7 kilometri de autostradă între Jilava și Vidra pe lotul 2, terminați încă din noiembrie-decembrie 2023, și alți 6 kilometri pe lotul 1 între Vidra și DN 4 Popești Leordeni. Pentru restul de 10 kilometri ai lotului 1 între Popești Leordeni și A2, termenul de execuție a fost extins, iar ministrul Grindeanu a anunțat deschiderea circulației pe acest segment pentru săptămâna viitoare.
Autostrada București, noul inel de autostradă în jurul capitalei, are o lungime totală de aproximativ 100 km. Segmentul sudic al autostrăzii A0 este împărțit în trei loturi, iar lucrările au început în 2019. Segmentul nordic al autostrăzii A0 este împărțit în patru loturi, aflate în diferite stadii de execuție.
Loturile sudice includ:
1. Lotul 1, A2 - CF902 (Jilava), 16,9 km, realizat de Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, cu o valoare de 830,68 milioane lei fără TVA.
2. Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 16,3 km, realizat tot de Alsim Alarko, cu o valoare de 750,85 milioane lei fără TVA.
3. Lotul 3, DN6 - A1, 17,97 km, realizat de asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, cu o valoare de 853,42 milioane lei fără TVA.
Loturile nordice includ:
1. Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), 17,5 km, realizat de Impresa - Pizzarotti - Retter Project Management, cu o valoare de 815,08 milioane lei fără TVA.
2. Lotul 2, DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afumați), 19,0 km, realizat de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, cu o valoare de 831,92 milioane lei fără TVA.
3. Lotul 3, DN2 (Afumați) - DN3 (Cernica), 8,6 km, realizat de China Civil Engineering Construction Corporation, cu o valoare de 397,99 milioane lei fără TVA.
4. Lotul 4, DN3 (Cernica) - A2, 4,47 km, realizat de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, cu o valoare de 312,6 milioane lei fără TVA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News