Data publicării:

Spot cu Dry Cooker, interzis de CNA din cauza textului Adrianei Bahmuțeanu

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp

CNA a interzis, de la difuzarea pe posturile TV, un spot care promovează tigaia .

Un spot care promovează tigaia Dry Cooker a fost interzis de la difuzarea pe posturile TV, de CNA. Consiliul a considerat că acesta încalcă legislaţia audiovizualului în ceea ce priveşte informarea corectă a publicului şi conţine greşeli de exprimare, scrie realitatea.net.

În spotul respectiv sunt prezentate mai multe persoane, între care şi Adriana Bahmuţeanu, care vorbesc despre beneficiile gătitului cu această tigaie.  Adriana Bahmuţeanu face afirmaţii precum: "De când folosesc tigaia Dry Cooker, simt că am mai multă energie", "parcă aş dărâma munţii cu tigaia Dry Cooker", "sunt în formă doar cu tigaia Dry Cooker", "Dry Cooker nu e o tigaie (...) e sănătatea copiilor mei".

CNA a primit o sesizare în care sunt reclamate greşelile de exprimare pe care le fac protagonistele, însă Comitetul Etic al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) susține că greșelile de exprimare nu încalcă Codul de Practică în Publicitate

Totuși, Comitetul Etic al RAC a stabilit că declaraţiile Adrianei Bahmuţeanu privind efectele tigăii Dry Cooker asupra sănătății (de exemplu, "De când folosesc tigaia Dry Cooker simt că am mai multă energie", "parcă aş dărâma munţii cu tigaia Dry Cooker", "sunt în formă doar cu tigaia Dry Cooker", "Dry Cooker nu e o tigaie (...) e sănătatea copiilor mei") încalcă Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC.

Potrivit art. 5.1 din Codul de Practică în Publicitate, "Anunţatorul trebuie să fie în măsură să probeze veridicitatea datelor, descrierilor, afirmaţiilor, ilustrărilor şi testimonialelor folosite în continuare. Probele trebuie să fie actuale, relevante şi documentate".

Comitetul Etic al RAC a recomandat revizuirea spotului publicitar Dry Cooker şi eliminarea deficienţelor constate.

Christian Mititelu, membru al CNA, a propus aplicarea unei decizii de intrare în legalitate a spotului publicitar Dry Cooker, ceea ce înseamnă că acesta nu mai poate fi difuzat până la modificarea lui astfel încât să respecte legislaţia audiovizualului.

Propunerea a fost aprobată cu şapte voturi "pentru" (Lorand Turos, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea) şi două "împotrivă" (Narcisa Iorga şi Valentin Jucan).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel