Soluții inovative ale navelor comerciale pentru a trece Marea Roșie fără a mai fi atacate de rebelii houthi
Data publicării:
Autor: Sonia Baciu
WhatsApp
FOTO: Freepik @tawatchai07
FOTO: Freepik @tawatchai07
Ce soluții au găsit companiile de transport maritim penru a trece în siguranță prin Marea Roșie și a scăpa de atacurile rebelilor houthi din Yemen. 

Navele comerciale care traversează Marea Roşie au început să utilizeze soluţii inovative în încercarea de a evita să fie atacate de rebelii houthi, transmite Bloomberg.

Un exemplu este nava de transport de animale vii Cattle Force, care a făcut apel la rebelii houthi în calitatea lor de coreligionari, pentru a-şi asigura trecerea în siguranţă prin Marea Roşie. Duminică, pe măsură ce se apropia de strâmtoarea Bab el-Mandeb, nava a schimbat semnalul său de destinaţie, care este vizibil pe Internet pentru majoritatea navelor, dintr-un port irakian în expresia: "Toţi membri echipajului sunt musulmani".

Luni dimineaţa, după ce a trecut în siguranţă prin strâmtoarea Bab el-Mandeb, nava a revenit la semnalul de destinaţie anterior, respectiv portul irakian Umm Qasr, potrivit datelor analizate de Bloomberg.

Această modificare este destinată a transmite un mesaj către rebelii houthi, care susţin că vizează navele care au legături cu Israelul şi aliaţii săi, pentru a-i presa să pună punct războiului din Gaza.

Anterior, navele comerciale au semnalat destinaţii precum ”Nicio legătură cu Israelul”, pentru a evita să fie ţintite de rebelii houthi, conform Agerpres.

Aproape o treime din transportul maritim de containere, prin Canalul Suez

Prin Canalul Suez, aflat la capătul Mării Roşii, trece între 12% şi 15% din comerţul mondial cu bunuri, respectiv între 25% şi 30% din transportul maritim de containere.

Pentru Uniunea Europeană, în 2022, aproximativ 23% din totalul bunurilor importate au venit prin intermediul navelor din Asia şi marea majoritate a acestor nave a trecut prin Canalul Suez.

Amintim că din cauza atacurilor lansate de rebelii houthi asupra navelor din Marea Roşie, marile companii de transport maritim au decis să îşi redirecţioneze navele pe o rută mai lungă şi mai scumpă, care presupune ocolirea Capului Bunei Speranţe, în sudul continentului african. Însă această rută adaugă 10 până la 15 zile la durata unei călătorii între Asia şi Europa.

Citește și: Tesla își reia producția din Germania, după o ”pauză forțată” de atacurile rebelilor houthi din Yemen

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel