Singurătatea jucătorului
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp
srs
srs

Romania se afla in pragul unor decizii dramatice. Ramanem in Uniunea Europena sau iesim din Uniunea Europeana? Daca ramanem, in ce conditii ramanem? Daca iesim, cum si cu ce pret iesim? Dar despre ce fel de Uniune Europeana vorbim? La capatul acestei saptamani, vom avea cu certitudine o alta organizatie. Poate o Uniune Europeana in doua viteze. Daca stam acolo, vom merge mai departe taras-grabis spre civilizatie, in viteza a doua. Dar daca plecam, in ce conditii, cum si cand vom ajunge la prosperitate? Sunt intrebari grele. La care trebuie sa raspunda intreaga natiune romana. E timpul dezbaterii. Sau ar trebui sa fie. Presedintele-jucator a plecat la intalnirea celor 27 de sefi de state fara a avea vreun mandat. Pentru ca nu s-a consultat cu nimeni. Este singur. Iar povara deciziei e uriasa.

Dintre cele 27 de state ale Uniunii Europene, numai 17 fac parte din zona euro. Iar tema centrala a dezbaterii care are loc este salvarea zonei euro. Cu pretul instituirii unei guvernante. A unui sistem de impozite si taxe unice pentru toti membrii UE. Mai bogati ori mai putin bogati. Ori chiar saraci. Daca planul Merkozi, asa cum este denumita de mai toata presa europeana intelegerea intervenita intre reprezentantii celor doua state europene, respectiv Angela Merkel si Nicolas Sarkozy, va fi validat, atunci cateva lucruri esentiale se schimba. Bugetele statelor membre vor fi validate sau invalidate de catre niste functionari de la Bruxelles, de catre niste birocrati, care dobandesc o putere mai mare decat parlamentele statelor membre. Va fi instituita o guvernanta, insemnand un sistem de impozite si taxe unice care, pentru unele state, va fi avantajos iar pentru altele dezastruos. Deciziile nu se vor mai lua prin consens. Adica prin unanimitate. State ca Romania nu se vor mai putea opune verdictelor UE. Fiecare membru va renunta la parti ale suveranitatii sale. Si fiecare membru va fi silit sa-si modifice Constitutia, cel putin in sensul interdictiei unui deficit mai mare de 3 la suta din produsul intern brut.

Cine va decide, de acum incolo, regulile jocului? Toate cele 27 de state sau numai 17 sau numai o parte dintre cei 17? Ce rol vor mai putea juca statele non-euro? Dar ce rol vor mai putea juca statele care nu fac parte nici macar din zona Schengen?

In 2008, sub Guvernul Tariceanu, a fost emis in Romania un act normativ care prevede, in mod expres, componenta unui Consiliu pentru afaceri europene alcatuit de Guvern si care trebuie sa decida mandatul cu care se prezinta primul-ministru la Bruxelles atunci cand trebuie luata o decizie importanta. Acum, cand se iau decizii mai mult decat importante, chiar cardinale, iata ca nu se duce primul-ministru, ci Presedintele, care nu are atributii in acest sens si o face fara niciun fel de mandat, intrucat respectivul Consiliu pentru afaceri europene de pe langa Guvern nici macar nu mai exista.

Citește mai multe pe Corect News

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel