SEO, caricaturile și bancurile-armele campaniei electorale pe Internet
Oficial, campania electorală nu a început. Neoficial, pe internet, lupta e în toi. Un articol postat pe DeCe News despre .... a avut aproape 80 de comentarii, majoritatea provenind de la doar două IP-uri, deși ”autorii” afișau nume diferite. E semn că pe lângă mesaje, sloganuri și caricaturi asumate de candidați s-au reactivat "postacii". Politicienii au apelat şi la metode de optimizare pentru căutările pe Google, iar o simplă căutare cu numele politicianului obţii toate infomaţile necesare, inclusiv cele mai recente scandaluri apărute în presă. Una dintre mizele actualei campanii va fi cucerirea internetului, în special din cauza reţelelor de socializare care aduc acces rapid la o mare masă de oameni. Problema va fi însă greutatea cu care oamenii se mobilizează pe internet.
Una dintre cele mai mari mize în această campanie pare a fi la Craiova, unde vom avea doi candidaţi cu şanse sensibil apropiate Olguţa Vasilescu şi Antonie Solomon.
Nici primarul Aradului, Gheorghe Falcă, nu a scăpat de "atenţia" caricaturiştilor.
Optimizarea şi "postacii", arme de bază în campania pe internet
Cel mai bun exemplu de optimizare pe internet este duelul dintre Robert Negoiţă (PSD) şi Liviu Negoiţă (PDL). Ca şi primar în funcţie, Liviu Negoiţă ar trebui să fie mult mai bine indexat, dar la o simplă căutare se poate constata că pesedistul stă mult mai bine la acest capitol.
Pentru promovarea pe internet politicienii apelează şi la tehinici de SEO, adică Search Engine Optimization. Mai pe româneşte vorbimde indexarea pentru motoarele de căutare, e principiul "dai un ban dar stai în faţă ... pe Google".
"Postacii" de internet şi-au făcut deja apariţia. La fiecare articol cu temă politică apar, în această perioadă, zeci de comentarii pro sau contra politicianului sau evenimentului despre care se vorbeşte. Unul dintre cele mai elocvente cazuri în acest sens este cel al UNPR, care angajase o firmă din Galați ca să posteze comentarii la articolele din presa online.
Din păcate, lipsa de fantezie a șefilor de la UNPR se reflectă și în mesajele ”pe linie” aruncate în luptă de către postaci.Umorul nu e punctul forte al uneperiștilor, iar sobrietatatea distruge orice șansă de a câștiga în online.
O încercare a jurnaliștilor de la Kamikaze de a-i face subtil reclamă lui Nicușor Dan, pe Facebook, s-a lovit de replica tăioasă a unui ”prieten”.
Cei de la Kamikaze se întrebau, cu intenție: ”De l-am vota pe Nicușor Dan?”. Ca să nu-l votați direct pe Băsescu, le-a răspuns cineva din public.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News