Urmărește emisiunea live
Şedinţă CGMB: Nicușor Dan vrea cotractarea unui împrumut de peste 135 milioane lei. Ordinea de zi
Data publicării:
Autor: Crişan Andreescu
WhatsApp
Nicuşor Dan, vrea contractarea unui împrumut de 135,9 milioane lei în vederea realizării unor investiţii publice de interes local
Nicuşor Dan, vrea contractarea unui împrumut de 135,9 milioane lei în vederea realizării unor investiţii publice de interes local
Consilierii generali ai Capitalei se întrunesc în şedinţă miercuri de la ora 11.00, pe ordinea de zi figurând proiecte în vederea amenajării Parcului Vitan, a extinderii Secţiei de terapie intensivă nou născuţi de la Spitalul 'Marie Curie' şi a contractării unui împrumut de 135 milioane de lei.

Consilierii municipali vor dezbate următoarele propuneri:

* Terenul din Calea Vitan nr. 154-158 ar urma să treacă din administrarea Consiliului Local Sector 3 în cea a Administraţiei Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB) în vederea amenajării unui parc. Potrivit raportului de specialitate, imobilul din Calea Vitan este folosit în prezent de Societatea Administrarea Domeniului Public Bucureşti SA, la care acţionar majoritar este CL Sector 3. Este vorba despre un teren cu o suprafaţă de 41.910 mp şi un număr de 27 de construcţii. Imobilul este inclus prin Planul Urbanistic General în unitatea teritorială de referinţă V1a: parcuri, grădini, scuaruri şi fâşii plantate publice.

* Aprobarea supraetajării şi extinderii unui corp de clădire din Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii 'M. S. Curie', în scopul măririi capacităţii Secţiei de terapie intensivă nou născuţi. În raportul de specialitate este invocată o adresă prin care Spitalul 'Marie Curie' informează că secţia respectivă a devenit 'total neîncăpătoare, având cereri pentru internări nu numai din Bucureşti şi din sudul ţării, ci şi din toate zonele ţării'. În acest sens, spitalul propune mărirea capacităţii secţiei prin executarea de lucrări de modernizare, extindere şi supraetajare a corpului C4 astfel încât minim 200 de cazuri de nou născuţi cu malformaţii şi afecţiuni severe să poată fi trataţi anual. *Un buget total de 1,4 milioane lei este prevăzut pentru finanţarea unor proiecte destinate protecţiei mediului înconjurător şi animalelor. Măsura este destinată persoanelor fizice sau juridice fără scop patrimonial - asociaţii şi fundaţii, constituite conform legii. Finanţarea se va face în baza unui contract de finanţare nerambursabilă, încheiat între Municipiul Bucureşti şi beneficiar, în urma aplicării procedurii de evaluare şi selecţie a proiectelor.

* Contractarea şi/sau garantarea unor finanţări rambursabile interne/externe în valoare totală de până la 135,9 milioane lei, cu o perioadă de maturitate de până la 10 ani. Împrumutul va fi contractat în vederea: realizării unor investiţii publice de interes local (100 de milioane de lei) şi a refinanţării datoriei publice locale provenită din ratele de capital scadente în semestrul II 2021, aferente finanţărilor rambursabile contractate direct de Municipiul Bucureşti. Investiţiile publice vizate sunt: Penetraţie Prelungirea Ghencea-Domneşti şi Supralărgire Bd. Ghencea (35 de milioane de lei), Pasaj Doamna Ghica (35 de milioane de lei), reabilitarea sistemului de termoficare al Municipiului Bucureşti - şapte obiective însumând o lungime de traseu de 31,621 km (30 de milioane de lei).

* Contractele încheiate de către Primăria Capitalei şi de instituţiile subordonate Municipalităţii ar urma să fie publicate pe paginile web proprii. Mai exact, în termen de 60 de zile de la aprobarea hotărârii, PMB şi instituţiile subordonate CGMB vor publica pe paginile proprii, într-o secţiune dedicată, accesibilă prin legătură directă cu prima pagină, toate contractele încheiate în anul 2021. În termen de şase luni, PMB şi instituţiile subordonate CGMB vor publica toate contractele încheiate în perioada 2018-2020. De la data adoptării hotărârii, PMB şi instituţiile menţionate vor publica fiecare contract pe paginile web proprii în termen de zece zile de la semnarea acestuia.

* Trecerile de pietoni nesemaforizate situate la o distanţă mai mică de 300 de metri de unităţile de învăţământ ar urma să fie supraînălţate, în situaţiile în care unde nu se afectează circulaţia mijloacelor de transport în comun. Trecerile de pietoni respective vor fi stabilite de către administratorii drumurilor, sub coordonarea Administraţiei Străzilor, cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie a Municipiului Bucureşti.

* O parte din Bulevardul Vasile Milea, de la intersecţia cu Splaiul Independenţei până la intersecţia cu Bulevardul Iuliu Maniu, ar urma să poarte numele de Bulevardul Doina Cornea. De asemenea, de la intersecţia cu Bulevardul Iuliu Maniu până la intersecţia cu Bulevardul Drumul Taberei, ar urma să poarte numele de Bulevardul general Paul Teodorescu.

* Denumirea de Piaţa Ion Raţiu ar urma să fie atribuită spaţiului public situat la intersecţia străzilor Ion Brezoianu cu strada George Vraca şi cu strada Matei Millo.

* Avizarea teraselor va fi interzisă în dreptul clădirilor cu faţade degradate, pentru care proprietarii nu au asigurat 'efectuarea lucrărilor de reparaţii curente, întreţinere, consolidare şi, după caz, reabilitarea energetică a anvelopei şi/sau acoperişului, în condiţiile legii'. Iniţiativa prevede modificarea HCGMB 114/2016 privind Regulamentul de organizare şi funcţionare a teraselor în zonele protejate şi în perimetrul Centrului Istoric Bucureşti. În prezent, avizarea teraselor este interzisă doar în dreptul clădirilor 'cu faţade semnificativ degradate, cu pericol de prăbuşire a elementelor decorative, tencuieli'.

* Autorizaţiile pentru autovehicule destinate transportului de mărfuri şi utilajelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de cinci tone se vor putea elibera şi în regim electronic tip vinietă. În baza proiectului, autorizaţiile tip vinietă se vor prezenta la control însoţite de certificatul de înmatriculare al autovehiculului.

* Echipamente pentru exerciţii fizice, tip calisthenics, vor fi amplasate în spaţiile verzi aflate în proprietatea Municipiului Bucureşti şi administrate de Administraţia Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB). Cheltuielile ocazionate de amplasarea echipamentelor se vor cuprinde în bugetul de venituri şi cheltuieli al ALPAB. Spaţiile în care vor fi amplasate echipamentele vor îndeplini cerinţele de securitate, eficienţă şi fiabilitate şi vor fi identificate de către ALPAB, sub rezerva obţinerii tuturor avizelor şi autorizaţiilor necesare. Potrivit raportului de specialitate, exerciţiile de calisthenics sunt potrivite pentru orice grupă de vârstă, pentru persoane sănătoase, în recuperare sau cu diferite afecţiuni, deoarece ele solicită toţi muşchii corpului. Echipamentul pentru exerciţii de tip calisthenic poate fi o simplă bară, similară celor pe care se bat covoarele, sau o instalaţie de bare mai complexe, fără a necesita întreţinere sau schimbare.

* Bogdan Pascu va prelua funcţia de administrator special al Companiei Municipale Eco Igienizare, iar Florian Adrian Diciu va deţine funcţia de administrator special al Companiei Municipale Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti SA.

* Prelungirea valabilităţii pe o perioadă de 60 de zile pentru patru amplasamente ce fac obiectul unui contract de asociere încheiat între Municipiul Bucureşti şi Premier Restaurants România SRL (fost McDonald's România SRL). În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a acestei hotărâri, primarul general va prezenta CGMB un proiect de act adiţional negociat şi agreat de către asociat ce va avea la bază rapoartele de evaluare ce urmează să se întocmi de către expertul evaluator acreditat ANEVAR. Cele patru restaurante se află pe: Şos Olteniţei-Calea Piscului, Şos Mihai Bravu-Bd. Camil Ressu, Bd Basarabiei-Şos Morarilor, Şos. Colentina nr. 79.

* Urmează de asemenea să fie stabilit viceprimarul care va exercita primul calitatea de înlocuitor de drept al edilului general, Nicuşor Dan. În referatul de aprobare sunt invocate prevederile OUG 57/2019 privind Codul Administrativ, conform cărora: viceprimarul este subordonat primarului şi, în situaţiile prevăzute de lege, înlocuitorul de drept al acestuia, situaţie în care exercită, în numele primarului, atribuţiile ce îi revin acestuia. Totodată, consiliul local trebuie să desemneze, prin hotărâre, care dintre cei doi viceprimari exercită primul calitatea de înlocuitor de drept al primarului. Calitatea de prim înlocuitor de drept al primarului va fi exercitată de către un viceprimar timp de şase luni, potrivit Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel