Data actualizării:
Data publicării:

"Se pare că avem o problemă". Un avion Boeing 757 a rămas fără roata din față în timp ce se pregătea să decoleze

Autor: Florentina Constantin | Categorie: Stiri
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik

Roata din față a unui avion de pasageri Boeing 757 operat de Delta Air Lines s-a desprins și s-a rostogolit în timp ce avionul se pregătea de decolare, în weekend, de pe aeroportul internațional din Atlanta.

Alegeri prezidentiale 2024

Potrivit unei notificări a FAA depusă luni, aeronava se pregătea să decoleze de pe Aeroportul Internațional Hartsfield-Jackson când "roata din față s-a desprins și s-a rostogolit".

Nimeni nu a fost rănit în incidentul de sâmbătă, care este în curs de investigare. Boeing 757 și-a încetat producția în 2004.

"Turn, se pare că avem o problemă", a spus pilotul Delta, după ce a fost avertizat de echipajul unui alt avion că una dintre cele două roți din față s-a rostogolit, potrivit unei înregistrări de pe liveatc.net, citată de Reuters.

"Turnul de control, este un 75(7) pe pistă, tocmai a pierdut o roată din față", le-a spus pilotul controlorilor de trafic aerian.

Avionul afectat, repus în funcțiune a doua zi

Avionul, care se îndrepta spre Bogota, Columbia, a fost remorcat. Pasagerii au fost transferați într-o altă aeronavă, iar avionul afectat a fost repus în funcțiune a doua zi.

Boeing s-a confruntat cu un control sporit în urma exploziei de pe 5 ianuarie care a avut loc în timpul unui zbor Alaska Airlines. Nimeni nu a fost rănit grav, dar FAA a reținut la sol 171 de aparate MAX 9 după incident. Un purtător de cuvânt al Boeing a precizat că producția de 757 s-a încheiat în 2004, ultimul avion fiind livrat în 2005.

Vechimea avionului 757-200 nu a putut fi confirmată imediat. Delta a declarat în septembrie că vechimea medie a avioanelor sale 757-200 era de 26,1 ani, iar cea a avioanelor 757-300 era de 20,6 ani. Avioanele civile au de obicei o durată de viață economică de 20-25 de ani, dar sunt construite pentru a putea zbura mai mult timp până la anumite limite.

Experții în domeniul siguranței spun că nu există o corelație simplă între vechime și siguranță, deși avioanele mai vechi trebuie monitorizate pentru a detecta eventualele probleme în funcție de cât de mult au zburat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel