Data publicării:
Scaunul auto pentru copil, obligatoriu pe înălţime, nu pe vârstă. "Legea permite o excepţie periculoasă"
Copiii trebuie să stea în scaune speciale în maşină încă de la ieşirea din maternitate, conform legii. Mulţi şoferi nu respectă, însă, această prevedere şi riscă, astfel, amenzi.
Astfel, şoferii care nu transportă copiii în scaune speciale pot fi sancţionaţi cu până la 3 puncte de amendă.
Dar legea nu menţionează vârsta până la care cei mici trebuie să fie transportaţi în astfel de scaune, ci doar înălţimea.
Așadar, conform legii, orice copil trebuie să circule până la înălțimea de 135 cm într-un scaun auto. Înălțimea de 135 cm este atinsă cam după vârstă de 7 ani, scriu cei de la academia-siguranţei.auto.ro.
"Abia după înălțimea de 135 cm poate să circule un copil direct pe bancheta mașinii, însă în continuare doar pe locurile din spate. Locul din dreapta șoferului poate fi ocupat, cu fața către direcţia de mers și fără a fi prins în scaun auto, doar de copii care au atins înălțimea de 150 cm. Altfel, locul din dreapta șoferului poate fi ocupat doar de copii așezați într-un scaun auto poziționat invers direcției de mers, obligatoriu având airbag-ul închis.
Din păcate, legea permite o excepție periculoasă. Și anume, în taxiuri nu este obligatorie prinderea copiilor într-un scaun auto. Este în mod evident o greșeală importantă, fiindcă taxiurile nu sunt scutite de riscul la care este supus orice alt autovehicul, iar pentru consecințele survenite în urma unui impact cu un copil neprins în scaun, într-un taxi, cine-și asumă responsabilitatea?.", mai arată sursa citată.
Ana Măiță. Copilul ar trebui scos din maternitate în scoică. Cu fizica nu te pui
”Cred că este un preț foarte mic de acoperit ca să știi că îți transporți copilul în siguranță și că acesta nu riscă răni grave sau chiar că îl vei pierde într-un accident de mașină. Nu cred că există un părinte care, pus în fața unui astfel de alegeri, în momentul în care o înțelege cu adevărat, cu toate consecințele și implicațiile ei, să spună nu, nu am bani de așa ceva”, a explicat Ana Măiță, manager al proiectului ”Copil iubit la bord”.
”Copilul, în primul rând, trebuie să fie scos din maternitate, de când se naște, în scoică. Din păcate, încă văd unele cupluri care ies din maternitate cu mașina și cu copilul ținut în brațe, ceea ce este greșit și îl pune în pericol. Știu că este instinctul ăsta, pe care orice părinte îl are, că cel mai bun și cel mai sigur loc pentru copilul lui este în brațele părintelui, în brațele mamei sau în brațele tatălui. Dar, când vine vorba de transportul cu mașina, lucrul acesta este fals. Nu sunt copiii în siguranță atunci când îi ținem în brațe pentru că la orice impact nu îi putem susține și nu putem să ne batem cu fizica, cu forțele, cu inerția, cu tot ceea ce înseamnă smucirea aceasta în față, care, practic, ne smulge copilul din brațe și îl proiectează fie prin parbriz, sau dacă suntem pe bancheta din spate, îl proiectează în scaunul șoferului sau în cel din dreapta.
Cu fizica nu te pui și asta este realitatea. Toate testele de impact și simulările de accident arată foarte clar și spectaculos lucrul ăsta. Acest scaun destinat bebelușului mic, care se cheamă scoică, trebuie achiziționat încă dinainte de naștere, astfel încât el să fie montat deja în mașină când mămica se externează cu nou-născutul din maternitate. Se ţine până ajunge la 136 de centimetri înălţime. Nu avem ca vârstă baremul până la care copilul trebuie să fie transportat în sisteme de siguranță, ci dimensiunea, respectiv înălțimea. De la înălțimea de 136 de centimetri poate să folosească centura cu care este prevăzută bancheta din spate. Această centură îi va veni frumos pe umăr, nu pe gât. Dacă își pune centura când este mai scund de 136 de centimetri, centura va veni aplicată pe gât, ceea ce poate să ducă la rănire gravă la un impact. Sigur, copilul nu va fi proiectat în față, dar poate să existe zdrobirea căilor aeriene în momentul în care centura aceea vine pe gât. De la 136 de centimetri centura deja se aplică pe umăr, se așează frumos, și umărul poate să susțină în siguranță forțele care apar în momentul unui impact cu mașina", mai declară aceasta. CITEŞTE AICI MAI MULTE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News