”Schimbarea comportamentului de plată online al românilor coincide cu intrarea în starea de urgență în luna martie. Acela a fost punctul când mulți dintre cei care cumpără online au renunțat la cash în favoarea cardurilor.” ne-a spus Florinel Chiș, director executiv ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online.
Salt spectaculos în starea de urgență
Cât despre raportul de creștere al plăților cu cardul online față de aceeași perioadă a anului trecut, directorul executiv al ARMO a dat următoarele date: ”Privind la ce raportează comercianții electronici și schemele de plată, creșterea pentru plățile online cu cardul se situează undeva la 25-30% sau 12-13 puncte procentuale. Ca să ne facem o idee mai clară, cea mai importantă companie de comerț electronic din România, totodată membră ARMO, a avut la ediția din 2019 a Black Friday 42% plăți cu cardul. La ediția de anul acesta am văzut cum pentru prima dată mai mulți români au preferat să plătească cu cardul decât cu cash, iar procentul plăților online a crescut la aproape 55%. Este un salt spectaculos, care ne arată că marea majoritatea a celor care au folosit cardul pentru o asemenea plată pentru prima oară în starea de urgență au descoperit avantajele și această metodă de plată a rămas preferata lor.”
Cumpărături alimentare ONLINE, plătite cu cardul
Întrebat dacă această creștere o regăsim pe aceleași segmente de produse sau vorbim despre noi categorii pentru care s-au făcut plățile online, Florinel Chiș ne-a răspuns: ”De regulă, cei care alegeau să plătească pentru unele produse cu cardul și pentru altele cash, făceau această alegere în funcție de valoarea produsului sau de cât de sensibil este la transport. De exemplu, televizoarele se încadrează la ambele categorii: produs scump, sensibil la transport. Cu timpul însă a crescut calitatea serviciilor, atât a celor oferite de magazinele online, cât și cele de curierat, și atunci acest tip de comportament nu mai este atât de des întâlnit. Ce se observă însă este o creștere a unor produse pe care românii nu le cumpărau de regulă online, cum ar fi produsele alimentare sau cele pentru îngrijirea casei. Așadar, românii se îndreaptă acum spre magazinele online nu doar pentru electro-IT, ci și pentru produse de zi cu zi pe care inclusiv cei care comandau online și în anii trecuți le cumpărau exclusiv din magazine fizice.”
Rămâneți pe dcnews.ro. Vom reveni și cu alte informații despre domeniul de cumpărături online.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Cine a fost iubirea secretă a lui Toma Caragiu. Din cauza ei actorul a intrat în depresie și a stat închis în bibliotecă zile la rând
- România e cu un pas înainte față de țările Schengen. Despescu: Toți apreciază modelul românesc. Suntem bifați ca model de urmat / video
- Corneliu Ștefan: În Dâmbovița s-au pornit motoarele în cel mai mare proiect cu fonduri europene din istoria Regiunii Sud-Muntenia
- Air Schengen și nu prea. Românii, controlați pe aeroporturile din Paris și Viena. Klaus Iohannis anunță "o discuţie foarte serioasă"
- Răsturnare de situație la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Ce a decis familia pentru cel supranumit „Stăpânul Moldovei“
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Visul gălățenilor a devenit realitate. A fost lansată nava de pasageri
- Tânărul întors din Olanda care și-a deschis grădină cu lalele pe 2.000 de mp. Accesul pentru public este liber, iar ședința foto profesională e inclusă
- Scenariul lui Adrian Năstase privind războiul din Ucraina / video
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Nu e perioada planurilor. Daniela Simulescu: Să nu te superi că lucrurile nu ies cum ai visat azi-noapte!
- Cum a ajuns obez un copil de mare sportiv. Psiholog: Și-a arătat trei traume din două propoziții
- Sectorul 1, după ce Clotilde a promis creșe, grădinițe și școli: 800 de copii au rămas de din afară