Data actualizării:
Data publicării:

Rusia, Iran și Coreea de Nord și-au schimbat tacticile de atac cibernetic în ultimul an, spune Microsoft - peste 600 de milioane de atacuri în fiecare zi

Autor: Tiberiu Vasile | Categorie: Tehnologie
WhatsApp
Sursa Foto: FreePik
Sursa Foto: FreePik

Utilizatorii Microsoft se confruntă cu peste 600 de milioane de atacuri cibernetice în fiecare zi, parțial alimentate de o tendință în creștere a bandelor de criminalitate cibernetică care lucrează cu statele naționale, potrivit unui nou raport al companiei.

Alegeri prezidentiale 2024

În raportul Digital Defence din acest an, Microsoft a spus că țări precum Rusia, Iran și Coreea de Nord și-au schimbat modul în care au lucrat în ultimul an, inclusiv începând să experimenteze cu AI.

"Trebuie să găsim o modalitate de a opri valul acestei activități cibernetice rău intenționate", a declarat Tom Burt, vicepreședintele companiei pentru securitatea și încrederea clienților.

"Aceasta include continuarea consolidării domeniilor noastre digitale pentru a ne proteja rețelele, datele și oamenii la toate nivelurile", a completat Burt.

Rusia pare să fi "externalizat" o parte din spionajul său cibernetic prin bandele criminale

Rusia pare să fi "externalizat" o parte din spionajul său cibernetic prin bandele criminale, în special în jurul spionajului său în Ucraina, iar în iunie, un grup suspectat de criminalitate cibernetică a reușit să compromită cel puțin 50 de dispozitive militare ucrainene.

În Coreea de Nord, a fost dezvoltată o nouă tehnologie ransomware numită FakePenny, pe care Microsoft spune că țara a folosit-o împotriva organizațiilor de apărare și aerospațiale.

Iranul "a pus un accent semnificativ pe Israel" și este acuzat de hacking pe site-urile de întâlniri israeliene. Infractorii cibernetici care lucrează pentru țară s-ar fi oferit apoi să elimine anumiți utilizatori din bazele lor de date contra cost.

Numărul atacurilor ransomware din întreaga lume s-a dublat în ultimul an, potrivit raportului, hackerii tind să folosească e-mailuri, SMS și escrocherii vocale pentru a încerca să acceseze informațiile utilizatorilor.

Utilizarea inteligenței artificiale în atacurile cibernetice a crescut, de asemenea, în ultimul an, infractorii legați de Rusia și China folosind conținut generat de inteligență artificială pentru a încerca să păcălească utilizatorii.

Cu toate acestea, "până acum, nu am observat că acest conținut este cu adevărat eficient în a influența publicul", a spus Tom Burt, conform Sky News.

CITEȘTE ȘI: FSB a protejat grupul de hackeri Evil Corp care a efectuat atacuri cibernetice împotriva NATO

Atenție la această înșelătorie pe Gmail! Hackerii folosesc voci generate de IA pentru a fura conturi

Sam Mitrovic, consultant în soluții Microsoft, a fost pe punctul de a deveni chiar el victima unei escrocherii cibernetice, experiență pe care a descris-o pe blogul său personal. Totul a început cu o notificare aparent banală care îi cerea aprobarea pentru recuperarea contului său de email. Problema era că Mitrovic nu făcuse nicio astfel de cerere.

La scurt timp după ce a respins notificarea, a primit un apel telefonic suspect. O săptămână mai târziu, scenariul s-a repetat, însă de data aceasta Mitrovic a răspuns apelului. Vocea de la celălalt capăt, cu un accent american, deși apelul venea din Australia, l-a avertizat despre o activitate suspectă în contul său.

Întrebările care i-au fost adresate aveau, clar, scopul de a stârni panică, sugerând că cineva ar fi accesat și descărcat date din contul lui. Numărul de telefon părea să aparțină Google Australia, dar o analiză atentă a dezvăluit indicii subtile care trădau natura frauduloasă a apelului.

Prin urmare, Mitrovic a solicitat un e-mail pentru a verifica autenticitatea conversației. Persoana de la celălalt capăt a acceptat, însă în fundal se auzeau sunete caracteristice unui call center. Când e-mailul a sosit, la prima vedere părea autentic, însă o adresă, „[email protected]”, nu era asociată oficial cu Google și s-a dovedit că fusese falsificată prin intermediul platformei Salesforce CRM. În acel moment, Mitrovic și-a dat seama că vocea de la telefon era generată de AI și a închis apelul. Vezi toată știrea aici!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel