Data publicării:
România și Bulgaria, studii de fezabilitate pentru cinci poduri peste Dunăre, chiar în sezonul estival. Vacanțele românilor, sub semnul "șantierului"
Bulgaria și România încep studiile de fezabilitate pentru cinci poduri peste Dunăre, moment ce coincide cu startul sezonului estival.
Dunărea se va transforma într-un adevărat șantier, într-o perioadă în care românii merg masiv în vacanță peste graniță, pe litoralul bulgăresc, vama de la Giurgiu blocându-se de cele mai multe ori.
Bulgaria și România vor începe studiile de fezabilitate în cinci poziții de pe ambele maluri ale Dunării pentru a construi noi poduri, a anunțat Ministerul Transporturilor de la Sofia, potrivit publicației 24Chasa, citată de Rador. Anunțul a fost făcut după întâlnirea de la București a Grupului de lucru bulgaro-român pentru conectivitate.
Bulgaria s-a angajat să dragheze Dunărea
"Partea bulgară va răspunde în mod adecvat la acest lucru, iar din 20 iunie Agenția Executivă pentru Studierea și Întreținerea Fluviului Dunărea va începe dragarea fluviului cu fonduri proprii, iar în decurs de o săptămână va anunța o licitație publică pentru activități de dragare”, a spus ministrul transporturilor, Nikolai Săbev.
Ministrul Săbev a declarat că pentru adâncirea Dunării au fost asigurate fonduri în valoare de 15 milioane de leva. "Documentația a fost întocmită și a fost deja trimisă la Agenția pentru Achiziții Publice pentru control prealabil, iar fondurile au fost repartizate pentru o perioadă de 3 ani”, a mai explicat acesta.
Proiectul Fast Danube, pentru adâncirea fluviului
Nikolai Săbev și Sorin Grindeanu au convenit ca, până la sfârșitul anului 2022, un grup de lucru comun să pregătească un proiect mixt de finanțarea din partea Comisiei Europene a măsurilor inginerești planificate pe fluviu. Ministrul Săbev spune că Bulgaria este pregătită pentru inaugurarea liniei de feribot Ruse-Giurgiu și a sugerat ca la Ruse să fie efectuat un control comun de frontieră, în timp ce la Giurgiu se creează condițiile necesare pentru aceasta.
Podul peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse a fost inaugurat în 1954, iar ultima reparaţie capitală a fost efectuată în 1997. În anul 2013 a fost inaugurat podul de la Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod de trecere peste Dunăre între România şi Bulgaria. Distanţa dintre cele două poduri peste Dunăre între România şi Bulgaria este de 400 de kilometri.
Podul de la Brăila
În luna mai, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat că, până la finele acestui an, ar trebui să se circule pe Podul de la Brăila. Însă, potrivit Asociației Pro Infrastructură (API), la drumurile de legătură, pe lângă problemele cu mutările de utilități, ar fi apărut o surpriză neplăcută cu subcontractorul Tancrad care a renunțat, scrie economica.net.
API anticipează că singura variantă fezabilă de deschidere a traficului în 2022 este pe nodul cu DN22B Brăila – Galați de la baza podului, sau în cel mai bun caz până la girația cu DJ221B (Calea Galați), respectiv pe conexiunea scurtă spre Smârdan/Măcin de pe malul tulcean.
"Capătul de vest (intersecția cu DN2B/Șos. Baldovinești) și drumul de legătură spre Jijila rămân pentru anul viitor”, au conchis reprezentanții API.
Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia. Podul suspendat va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News