În acest context, românii se aşteaptă tot mai mult ca băncile să ofere clienţilor experienţe dinamice, eficiente, în conformitate cu nevoile lor reale, potrivit studiului McKinsey Global Annual Banking Review.
”Printre cele mai relevante funcţionalităţi se numără personalizarea serviciilor şi ofertelor sau conectarea la ecosisteme de servicii adiacente (financiare şi non-financiare). Acestea din urmă se află la un stadiu incipient pe piaţa din România", susţin autorii cercetării, conform Agerpres.
"Există jucători la nivel internaţional cu sisteme şi proceduri bine stabilite pentru adopţia digitală, permiţându-le să atragă 40% din totalul clienţilor prin mediul digital. Inovaţia şi obiectivele bazate pe decizii rapide sunt extrem de relevante atunci când facem diferenţierea între jucătorii de top şi restul (de exemplu, timpul de lansare de produse şi servicii poate fi de două până la patru săptămâni pentru băncile performante faţă de 8 - 26 de săptămâni pentru cele din urmă)", mai arată cercetarea.
COVID-19 a propulsat România în topul digitalizării
Conform aceluiaşi studiu, pandemia a intensificat totodată mai multe incertitudini, precum presiunea inflaţionistă, impactul neclar al stimulentelor economice asupra costurilor de risc sau efectele accelerării adopţiei digitalizării.
"COVID-19 a dus la un avans semnificativ al digitalizării la nivel global, România fiind printre economiile europene cu cea mai rapidă creştere în privinţa utilizării serviciilor digitale în sistemul bancar", susţin autorii studiului.
Cercetarea arată că industria serviciilor financiare a supravieţuit pandemiei mai bine decât arătau estimările iniţiale, dar sectorul se află sub semnul unor evoluţii şi performanţe extreme.
”Raportul McKinsey confirmă dinamica dezvoltării sectorului de comerț electronic din România și capacitatea țării noastre de a deveni un HUB regional în acest domeniu. Economia digitală este o oportunitate uriașă pentru România de a recupera din decalajele de dezvoltare față de statele occidentale, o șansă pe care nu trebuie să o ratăm. Cu cât vom avea mai multe IMM-uri care să exporte produse și servicii, cu atât vom avea o creștere economică mai robustă și locuri de muncă mai bine plătite. Comerțul electronic este un facilitator pentru o asemenea dezvoltare, deoarece permite companiilor românești să treacă granițele fizice și să pătrundă mai ușor pe piețe externe”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Copiii, sub presiuni imense din partea societății, rețelelor de socializare și părinților. Cum să nu găsească căi de evadare?
- Separi cățeii de mamă înainte de opt luni? Se pedepsește cu închisoarea: Pedeapsa trebuie să fie mai drastică
- Motivele care sabotează fericirea, tema zilei la Ultrapsihologie