Data publicării:
Revolut introduce IBAN-uri româneşti tuturor conturilor din ţara noastră, până la finele anului. Ce trebuie să ştie clienţii

Revolut a început să implementeze IBAN-uri româneşti conturilor din ţara noastră, proces care se va finaliza până la sfârşitul acestui an, anunţă compania.
Toate conturile Revolut din România vor fi transferate către IBAN-uri locale oferite direct de Revolut, înlocuind IBAN-urile locale furnizate de partenerii actuali. Procesul va fi implementat treptat până la sfârșitul anului, facilitând adaptarea la nevoile specifice ale clienților locali, informează Revolut. Implementarea acestui sistem a adus şi nemulţumiri, pe reţelele sociale fiind publicate mesaje în care clienţi ai Revolut spun că noile conturi vor putea fi urmărite de stat și de creditori - un dezavantaj pentru cei care apelau la Revolut tocmai pentru a încasa bani fără a fi supuşi popririlor.
România este a doua cea mai mare piață pentru Revolut la nivel global, în funcție de baza de clienți retail, și prima din UE. În ultimele 12 luni, Revolut a deschis sucursale locale în Irlanda, Franța, Spania și Olanda.
"Revolut Bank, banca digitală europeană cu peste 34 de milioane de clienți în SEE și peste 4 milioane în România, anunță oficial începerea migrării treptate către IBAN-uri locale românești. Acest proces de transfer, de la entitatea lituaniană către sucursala locală, va avea loc în ultimul trimestru al anului 2024. Actualizarea IBAN-urilor locale va permite Revolut să răspundă mai bine nevoilor financiare tot mai complexe ale clienților români, să-și diversifice portofoliul de produse bancare și să ofere soluții personalizate", transmite compania.
În 2022, banca a inițiat pașii reglementari necesari pentru înființarea sucursalei locale din România, fiind înscrisă în registrul "Sucursale ale instituțiilor de credit din alte state membre" al Băncii Naționale a României. Sucursala va începe să opereze efectiv în decembrie 2024, fiind complet digitală (fără prezență fizică). De atunci, toate conturile - existente și noi - vor fi gestionate local de sucursala română a Revolut Bank UAB.
Depozitele clienților vor continua să fie garantate până la 100.000 € prin Fondul de Garantare a Depozitelor din Lituania. Revolut Bank operează în 30 de piețe din Spațiul Economic European (SEE) și este licențiată și reglementată de Banca Centrală Europeană și Banca Lituaniei.
Gabriela Simion, director general al sucursalei din România, a declarat: „Operaționalizarea sucursalei Revolut Bank UAB în România și posibilitatea de a oferi IBAN-uri locale reprezintă încă un pas spre atingerea obiectivului nostru de a deveni banca principală de alegere pentru clienții noștri retail. Punem un accent deosebit pe relevanța locală în fiecare piață în care operăm. Scopul nostru este să ajutăm clienții să gestioneze mai bine finanțele, fie că este vorba de împrumuturi, cheltuieli, economii sau investiții. Revolut oferă un ecosistem complet prin super-aplicația sa, care centralizează și optimizează deciziile financiare ale clienților.”
Clienţii vor primi instrucţiuni în aplicaţie şi pe mail
Un IBAN local este esențial pentru a alege o bancă ca fiind contul principal, iar adăugarea unui IBAN românesc va facilita pentru utilizatori redirecționarea salariilor și plăților recurente către conturile Revolut. Acest avantaj, combinat cu ecosistemul complet de produse oferit de super-aplicație (bancar zilnic, credit, economii, investiții, bugetare, călătorii, lifestyle), poziționează Revolut ca o alternativă solidă pentru a deveni banca principală pentru români.
Procesul de migrare va fi lin, fără întreruperi, iar experiența utilizatorilor va rămâne neschimbată. Toate serviciile legate de conturile de plată (de ex. Cont Personal, Planuri Plătite, Conturi Comune, Revolut Pro, debitări directe locale și transfrontaliere, schimb valutar, plăți cu cardul, Revolut <18 și Economii) vor fi furnizate prin sucursala din România. Celelalte servicii vor continua să fie oferite de alte entități, conform structurii actuale.
Toți clienții existenți vor trebui să-și actualizeze datele personale cât mai curând posibil pentru a se bucura de aceeași experiență bancară. De asemenea, aceștia vor trebui să accepte noile documente cu termeni și condiții, care vor fi aliniate cu legislația românească. Clienții vor fi informați direct în aplicație și prin e-mail despre pașii necesari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News