Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) vrea să înfiinţeze o reţea naţională de trasee cicloturistice, pe drumuri asfaltate sau nemodernizate aflate în special în zone cu peisaje pitoreşti şi trafic auto redus, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern elaborat de instituţie.
Ciclotraseele se vor desfăşura pe căile de comunicaţie existente, accesibile cu bicicleta, cu caracter "cât mai pitoresc din punct de vedere peisagistic" şi trafic motorizat cât mai redus, alese în funcţie de rangul, tipul şi gradul traseului. Lungimea acestora se va alege astfel încât durata normală de parcurgere să fie de 5-12 zile în cazul celor de rang naţional, 2-5 zile pentru traseele regionale şi de maxim o zi în cazul celor de rang local. Traseele vor fi marcate prin amplasarea de-a lungul căilor de comunicaţie, la anumite intervale şi la ramificaţii şi intersecţii, a unei succesiuni de elemente grafice numite "marcaje cicloturistice".
Proiectarea, marcarea, monitorizarea şi întreţinerea ciclotraseelor se va face din fondurile alocate în acest sens din bugetul consiliilor judeţene şi, în completare, din alte fonduri publice sau private, interne sau externe, prin grija autorităţilor publice centrale şi locale, a organizaţiilor neguvernamentale de profil, a agenţilor economici din turism şi a altor factori interesaţi conform sursei citate.
Comisii județene de trasee cicloturisticePe lângă consiliile judeţene vor fi organizate comisii judeţene de trasee cicloturistice, ca structuri fără personalitate juridică, formate din reprezentanţi ai autorităţilor, instituţiilor, organizaţiilor şi operatorilor economici. Realizarea de ciclotrasee noi, modificarea semnificativă sau desfiinţarea celor existente, atât ca itinerar cât şi ca mod de marcare şi amenajare, se va aviza de către comisiile judeţene şi vor fi aprobate de către autoritatea publică centrală în domeniul turismului care, în cazul ciclotraseelor de rang local, poate delega această atribuţie consiliilor judeţene, pe bază de protocol.
Potrivit proiectului de act normativ, în România există deja "un interes şi o cerere crescută de trasee cicloturistice marcate şi omologate", atât din partea turiştilor individuali, a asociaţiilor de cicloturism şi a agenţiilor de turism din ţară şi străinătate, cât şi din partea autorităţilor publice locale şi structurilor asociative de dezvoltare locală şi regională.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema