Renault ia măsuri pentru a-şi ajuta angajaţii din Franţa să facă faţă inflaţiei: Plăți unice de 1.000 de euro
Data publicării:
Autor: Alexandru Negrici
WhatsApp
Fotografie creată de Mike, de la Pexels
Fotografie creată de Mike, de la Pexels
Producătorul auto Renault a oferit majorităţii angajaţilor din Franţa plăţi unice de peste 1.000 euro pentru a-i ajuta să facă faţă inflaţiei, au declarat pentru Reuters surse sindicale.

Compania a propus mai multe măsuri excepţionale pentru a sprijini puterea de cumpărare a angajaţilor săi din Franţa, susţin sursele.

Măsurile vor avea o valoare netă combinată de 1.000 euro până la finalul anului, au precizat sursele.

Stellantis şi Renault opresc producţia în Spania din cauza lipsei de cipuri

Constructorii auto Stellantis şi Renault vor opri, parţial, producţia la uzinele lor din Spania în următoarele zile şi săptămâni, pentru că problemele create de lipsa de semiconductori nu au fost încă rezolvate, au declarat vineri pentru Reuters doi reprezentanţi sindicali.

Criza mondială de cipuri, creată de perturbarea lanţurilor de aprovizionare şi explozia cererii după pandemie, a devastat sectorul automotive şi multe companii au fost nevoite să oprească, temporar, producţia.

Două uzine Renault din regiunea Castilia şi Leon vor fi oprite temporar, una oprind complet activitatea în cursul zilei de sâmbătă şi cealaltă anulând o parte din ture timp de mai multe zile în cursul acestei săptămâni şi în săptămâna următoare, a declarat un reprezentant al sindicatului CCOO. Similar, la uzina Stellantis de la Vigo, nord-vestul Spaniei, compania a decis să elimine turele de noapte pentru zilele de sâmbătă şi duminică.

'Au oprit producţia timp de 15 zile în februarie. Problemele de aprovizionare ar putea însemna noi opriri în orice moment', a declarat un reprezentant sindical de la Stellantis pentru Reuters.

În ultimele luni, ambele companii au oprit producţia de mai multe ori în Spania. În mod normal, Renault are capacitatea de a asambla 580.000 de automobile pe an în Spania. Uzinele Renault din Spania produc autovehicule şi componente mecanice, şi, conform companiei, reprezintă 1,5% din Produsul Intern Brut naţional şi asigură 5% din exporturi.

Volkswagen ar putea transfera producţia din Europa de Est dacă criza gazelor va persista

Grupul auto german Volkswagen ar putea transfera activităţile de producţie din Germania şi Europa de Est dacă problemele în aprovizionarea cu gaze naturale vor continua, ultimul semn potrivit căruia criza energetică declanşată de invadarea Ucrainei de către Rusia riscă să modifice peisajul industrial al Europei, transmite Bloomberg.

Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, a anunţat joi că mutarea producţiei este una dintre opţiunile de care dispune, pe termen mediu, dacă problemele în aprovizionarea cu gaze naturale vor continua şi dincolo de iarna următoare. Grupul german are o serie de mari uzine în Germania, Cehia şi Slovacia, care se numără printre ţările europene cele mai dependente de gazele ruseşti.

"Ca alternative pe termen mediu, ne concentrăm pe o mai mare localizare, relocarea capacităţilor de producţie sau alternative tehnice, similare cu ceea ce este deja o practică comună în contextul provocărilor ridicate de problemele în aprovizionarea cu semiconductori şi alte perturbări recente pe lanţurile de aprovizionare", a declarat directorul de achiziţii de la Volkswagen, Geng Wu, într-un comunicat de presă.

Europa de sud-vest sau zonele de coastă din nordul Europei, ambele cu un acces mai bun la gazele naturale lichefiate livrate cu ajutorul navelor, ar putea fi beneficiarele oricărei relocări de producţie, a precizat separat un purtător de cuvânt de la Volkswagen. Grupul german are deja uzine de asamblare de automobile în Portugalia, Spania şi Belgia, ţări care găzduiesc terminale pentru importul de gaze lichefiate.

Decizia Rusiei de a reduce livrările de gaze spre Europa a dat naştere la îngrijorări că Germania ar putea fi nevoită să recurgă la raţionalizare. Cele mai recente informaţii, potrivit cărora gradul de umplere a depozitelor de gaze a ajuns la 90% mai devreme decât de obicei, au calmat oarecum temerile referitoare la o criză gravă la iarnă, însă Germania se va confrunt cu provocări în reumplerea depozitelor la vară fără gazele ruseşti.

Chiar dacă anunţă că au făcut "cele mai bune pregătiri posibile" pentru o posibilă criză a gazelor la iarnă, şefii de la Volkswagen au subliniat că sunt îngrijoraţi când vine vorba de efectul pe care preţurile ridicate la gaze ar putea să le aibă asupra furnizorilor săi.

"Politicienii trebuie să pună capăt actualei explozii necontrolate a preţurilor la gaze şi electricitate. Altfel, IMM-urile cu un consum intensiv de energie vor avea probleme mari pe lanţurile de aprovizionare şi vor fi nevoite să îşi reducă şi chiar să înceteze producţia", a declarat directorul de relaţii externe de la Volkswagen, Thomas Steg, notează Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel