Războiul corvetelor pe uscat
4 corvete pentru România în valoare de 1,6 miliarde euro. Licitație internațională, cu toată lumea bună: Naval Group din Franța, Fincantieri din Italia, Damen din Olanda. Bastimentele cu pricina urmează a fi fabricate în România, toate trei companiile fiind proprietare sau venind în consorțiu cu șantiere navale românești.
Proceduri de licitație ce durează de ani de zile, lobby la nivel înalt, președinți de state, premieri, ambasadori, presiuni asupra guvernului de la București și asupra lui Liviu Dragnea. În final, Naval Group din Franța, de departe cel mai bine plasat, este desemnat, neoficial, câștigător. Fincantieri contestă în instanță și apoi își retrage contestația, fiindcă la nivel internațional cele două companii din Franța și Italia decid, practic, să fuzioneze, tocmai pentru a fi mai competitive pentru viitoarele proiecte. Când nimeni nu se mai aștepta, Damen revine în instanță cu constestația pe care și-a retras-o Fincantieri. Ca urmare, se mai amână și anunțul oficial, și plasarea ordinului de lucru, bugetul României având prevăzut 100 milioane de euro anul acesta pentru începerea lucrărilor.
Bătălia pentru corvete pare mai dură decât orice ipotetică confruntare cu corvetele rusești din Crimeea. Achiziția corvetelor s-a făcut prin licitație internațională. Toate corporațiile participante sunt cunoscute în domeniu și foarte onorabile. Industria românească va beneficia și ea de locuri de muncă și transfer de tehnologie. S-a întâmplat ca Naval Group, inclusiv echipamentele și armamentul ce vor fi furnizate de MBDA, să reprezinte cea mai bună ofertă pentru România. Inclusiv politic, nu doar economic și militar, oferta este satisfăcătoare.
Vezi întrebarea ridicată de Bogdan Chirieac în analiza publicată pe DEFENSEROMANIA.RO.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News