PSD nu vrea admitere la liceu prin examen suplimentar. Social-democraţii propun modificări la proiectul legii Educației
Admiterea la liceu prin examen suplimentar, introdusă de Ministerul Educației în varianta Deca a proiectului legii învățământului preuniversitar, ar putea fi eliminată potrivit unui amendament propus de PSD.
Una dintre cele mai controversate măsuri în educaţie, care a stârnit numeroase dezbateri, ar urma să fie înlocuită de posibilitatea liceelor să înființeze „clase de excelență”. Aceste clase ar urma să fie maximum jumătate dintre clasele aprobate în planul de școlarizare, iar admiterea pe locurile respective să fie făcută prin „probe de verificare a competențelor” care să aibă loc înaintea evaluării naționale de la finalul clasei a VIII-a, cum sunt în prezent probele de aptitudini de la liceele vocaționale. În plus, acestea se notează cu admis/respins, nu cu note.
Ce prevede articolul 98, alineatul 2 din proiectul Legii Educaţiei
„Unitățile de învățământ liceal pot organiza concurs de admitere în clasa a IX-a, pentru anumite specializări sau pentru toate specializările, pentru maximum 60% din numărul de locuri atribuite prin planul de școlarizare, raportat la numărul de formațiuni de studiu după susținerea de către elevi a evaluării naționale”.
Ce prevede amendamentul PSD la articolul 98, alineatul 2
„Unitățile de învățământ liceal pot să organizeze clase de excelență pentru anumite specializări, pentru maximum 50% din numărul total de clase a IX-a aprobat în planul de școlarizare. Admiterea elevilor în aceste clase se face pe baza unor probe de verificare a cunoștințelor conform unei metodologii aprobate de Ministerul Educației și a rezultatelor obținute la examenul de evaluare națională. Probele de verificare au loc înainte de desfășurarea examenului de evaluare națională și sunt notate cu calificativele „Admis / Respins”. Autorul amendamentului este grupul parlamentar PSD.
PSD mai propune ca alineatul 8 al aceluiași articol, să fie formulat astfel: „probele de verificare a cunoștințelor sunt standardizate și unice la nivel național, fiind elaborate sub coordonarea Centrului Național pentru Curriculum și Evaluare, pe baza programei școlare, în conformitate cu prevederile metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației”. De emenea, locurile rămase libere după constituirea claselor de excelență ar urma se atribuie pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, conform opțiunilor exprimate prin repartiție computerizată, conform amendamentelor consultate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News