Protecția Consumatorilor, control la restaurantele McDonald's și KFC din București. Ce nereguli au descoperit comisarii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a efectuat controale la restaurantele McDonald's și KFC din București.
Comisarii din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor București au efectuat controale la restaurantele McDonald's și KFC din Capitală și au descoperit că grmajul cartofilor prăjiți era mai redus decât cel afișat, iar paharelel cu sucuri prezentau, de asemenea, valori sub cele indicate.
Drept urmare, au fost date amenzi în valoare de 15.000 de lei și s-a decis suspendarea temporară a activității unităților în cauză.
Ce au descoperit comisarii de la Protecția Consumatorilor
Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) a desfășurat, în primele zile ale acestui an, acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală: McDonalds și KFC, deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA.
În urma neregulilor constatate, care afectau interesul economic al consumatorilor, comisarii CPCMB au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei și au dispus măsurile complementare de
– oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor
– remediere a deficientelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.
„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat, este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a spus Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Neregulile constatate au fost:
– Existența unor neconcordanțe în defavoarea consumatorilor, în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj
– Existența unor diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar
– Lipsa mențiunii asupra ingredientelor cu potențial allergen, în lista de preturi cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat
– Lipsa mențiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor
– Folosirea unor agregate frigorifice cu acumulări de impurități, resturi alimentare, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte și grilaje cu rugină.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News