Data publicării:

Proiect privind pregătirea tinerilor pentru profesii în spaţiul digital, lansat la Bucureşti

Autor: Alexandru Ichim | Categorie: Tehnologie
WhatsApp
IT-iști - foto simbol
IT-iști - foto simbol

Tinerii între 15 şi 24 de ani se vor putea pregăti pentru profesii în spaţiul digital prin intermediul proiectului "Generaţia Tech", care a fost lansat marţi de organizaţia Digital Nation cu susţinerea Google.org şi cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale.

"Prin acest program noi vom dezvolta competenţe digitale şi în următoarea perioadă vom merge în trei oraşe mici şi medii din România de până în 130.000 de locuitori. În aceste trei oraşe vom lucra cu 300 de tineri între 15 şi 24 de ani pe două specializări: competenţe digitale de bază şi programare pentru începători. Mentorii cu care aceşti tineri vor lucra sunt mentori din Bucureşti, Cluj, Iaşi şi alte oraşe dezvoltate din punct de vedere digital iar programul şi metodologia după care se va desfăşura tot programul este dezvoltată de noi din 2013. Este o metodologie proprie care pune accent foarte mult pe partea de comunitate online unde avem o echipă dedicată în spate. A doua componentă este cea de formare care este ghidată de mentori şi asistată de tehnologie", a declarat Paul Apostol, reprezentantul Digital Nation cu prilejul evenimentului de lansare al proiectului.

Potrivit acestuia, în cele trei oraşe va fi realizat câte un hub în care tinerii să poată să lucreze după programul de liceu sau de serviciu, să înveţe timp de două-trei ore în timpul săptămânii şi mai multe ore în weekend.

Tinerii ar putea fi ulterior angajați

 

"În plus faţă de amenajarea hub-urilor, vom avea undeva la 7 evenimente programate în decursul unui an. Prin aceste evenimente întărim legătura între mentori, între echipa Digital Nation şi participanţii şi tinerii din program şi totodată vor fi prezenţi şi angajatori locali - companii din oraş sau din regiune, inclusiv instituţii publice. În a doua etapă a programului există o etapă de facilitare a angajării acestor tineri fie în joburi de vară, fie în joburi part-time sau full-time", a mai spus Apostol.

El afirmat că investiţia totală în primele 12 luni este de 500.000 de dolari şi este posibilă datorită unui grant pe care Google.org îl oferă Digital Nation.

Elisabeta Moraru, Country Manager Google România, a spus că în ţara noastră sunt foarte mulţi analfabeţi digitali.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel