Proiect european de 650.000 lei pentru creşterea calităţii serviciilor oferite de instituţiile publice judeţene din Vâlcea
Aproximativ 650.000 de lei, mare parte fonduri europene, a investit Consiliul Judeţean Vâlcea în ultimul an pentru creşterea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor, au precizat reprezentanţii forului judeţean, care săptămâna aceasta va finaliza proiectul 'Dezvoltarea unui sistem unitar de management al calităţii la nivelul Consiliului Judeţean şi al instituţiilor subordonate'.
Acest proiect a început în luna iunie a anului trecut, până acum, în cadrul lui, fiind organizate mai multe evenimente de formare profesională a personalului în vederea obţinerii certificării ISO 9001:2015 pentru sistemele de management al calităţii în cadrul celor 12 instituţii publice subordonate.
'Proiectul are o importanţă deosebită pentru instituţiile publice. În primul rând, pornim de la un aspect practic şi anume că 30 decembrie 2020 este termenul până la care toate instituţiile publice din România trebuie să îşi certifice sistemul de management al calităţii conform unui standard de calitate recunoscut, cel recomandat fiind ISO 9001:2015. Prin urmare, proiectul ajută la implementarea acestui sistem de calitate în instituţiile publice, asigurând o economie la bugetul instituţiilor şi, implicit, la Consiliul Judeţean, care asigură fondurile necesare instituţiilor publice pentru toate trebuinţele.
În al doilea rând, vorbim de aşezarea sistemului de management al calităţii pe nişte standarde, pe nişte reguli care sunt recunoscute la nivel internaţional. Asta nu înseamnă însă ca în instituţiile publice nu se desfăşoară procese de calitate. Sigur că sunt procese de calitate, dar în momentul în care le aşezăm pe nişte proceduri foarte bine gândite, ne aşteptăm la o îmbunătăţire a activităţii instituţiilor publice şi, implicit, a creşterii gradului de satisfacţie din partea celor care se adresează instituţiilor publice.
Serviciile sunt aceleaşi, oamenii vor fi la fel, doar că procesele se vor desfăşura cu o mai mare rapiditate prin introducerea a unor termene procedurale, care sunt foarte clare. Adică, de exemplu, legea stabileşte că o solicitare publică se rezolvă în 30 de zile, dar prin ISO se poate diminua foarte mult acel termen şi se poate răspunde în 7 zile sau în 10 zile. Deci, automat, aceste proceduri ne permit nouă să stabilim un cadru calitativ, net superior celui general care este stabilit printr-o lege cadru', a precizat Cristina Marica, asistent manager în cadrul proiectului. Finanţarea pentru implementarea acestui proiect a fost asigurată din Fondul Social European - 531.250 lei, bugetul naţional - 81.249,99 lei şi bugetul judeţului - 32.313, 50 de lei, în cadrul Programului Operaţional Capacitatea Administrativă 2014 -2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News