"Am spus încă de la Ia începutul pandemiei că învățământul online ar putea fi o soluție temporară pentru a putea stopa răspândirea virusului. Îmi mențin părerea că se pot face lecții online reușite. Cele două zile care au trecut mi-au întărit această convingere. Elevii conștiincioși sunt atenți și pentru ei orele online chiar sunt interesante. Încerc doar să îi fac pe cei mai puțîn conștiincioși să nu se plictisească, să nu poată spune că nu le place ora mea. De aceea, le prezint multe informații vizuale, fac trimiteri către site-uri, le pun secvențe de filme, reclame, muzică, le prezint informațiile dinamic, folosesc manuale virtuale, prezentări ppt, fotografiez texte din manuale, le dau chiar și teste online. Adică, încerc să îmi fac treaba la modul cel mai serios cu putință. Sigur, muncesc de două ori mai mult decât dacă aș fi fizic la școală. De asemenea, este evident că îmi lipsesc și mie și le lipsesc și lor contactul față în față, dinamica dialogului din clasă, mediul școlar. Dar, învățământul online, cu toate dezavantajele pe care le are, nu este deloc un dezastru, cel puțin la nivelul de studiu 5-12, așa cum unii profesori vehiculează. Foloseam mediul online sau înseram elemente de TIC și înainte de pandemie. Acum nu fac decât să îmi adaptez lecțiile astfel încât calculatorul și internetul într-adevăr să mă ajute și nu să mă inhibe.
Înțeleg, pe de altă parte, grija profesorilor față de elevi, față de disciplina lor. Dar cred că oricine, cu puțină creativitate, cu inițiativă și cu chef de muncă, poate să facă lecții frumoase online, lecții din acelea care să le rămână în minte elevilor. Așa încât, nu văd de ce ne-am lamenta, de ce ne-am plânge, de ce am dori cu orice preț să revenim în școli, chiar și cu prețul sănătății noastre. Să nu uităm că, dacă ne îmbolnăvim noi profesorii, nu mai putem fi dascălii copiilor noștri. Așa că învățământul online este, cel puțîn pe moment, soluția pentru a putea continua. Să-l privim deci ca pe o provocare ce ne stimulează intelectual, ne face să ne depășim inerțiile pedagogice și ne determina să fim altfel de profesori: intuitivi, creativi, facilitatori de informație, care explică bine și comunică eficient, prin orice mijloace, cu elevii. Și nu, nu putem spune despre școala online că "nu este școală"; este tot o modalitate de a-ți face treaba conștiincios și bine, ca un profesor adevărat. Iar rezultatele nu vor întârzia să apară, în sensul că ii vom mulțumi, mai devreme sau mai târziu, și pe elevi, sunt sigur de asta.", a scris Bogdan Silion pe Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Acest articol reprezintă o opinie.- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Lovitură de teatru la CCR: documente ANAF, declarate neconstituționale în procesele penale
- Doi mari actori români au scris istorie împreună, dar s-au urât în viața reală. De ce nu și-au vorbit timp de 32 de ani
- Probleme pentru doi concurenți, la Te cunosc de undeva: "M-am trezit cu genunchiul umflat"
- DNA, primele acuzații oficiale după perchezițiile la Complexul Energetic Oltenia (CEO). Cine este directorul reținut. Acuzațiile procurorilor
- Dispare obiceiul de a consuma vin? Ce afectează vânzarea popularei băuturi
- "Să aprindem grătarele". Ce spune Mihaela Bilic despre mici, cel mai popular aliment printre români
- 10 lucruri pe care nu le știai despre primarul USR Dominic Fritz
- BANCUL ZILEI: Lucruri dificil de realizat
- Selly, explicații în scandalul cu Radu Alexandru - "piticigratis", Iorga, Adrian Elicopter de Luptă și acuzațiile de viol / video