Data publicării:

Producător român - HIPERMARKET, tensiuni: TRUCURI cu promoții și presiuni pe preț

Autor: Vlad Manolache | Categorie: Economie
WhatsApp

Un important producător de legume din Galați a dezvăluit, în exclusivitate pentru DCNews, presiunile uriașe care vin din partea hipermarketurilor cu privire la prețuri, retururi și pretenții.

Alegeri prezidentiale 2024

Grupul de firme din care face parte producătorul Daniel Ciuhureanu furnizează legume de peste două milioane de euro pe an către hipermarketuri, însă tensiunile se pare că sunt din ce în ce mai mari. Dependența de retaileri și lipsa unei comunicări unitare între producători au condus la pierderi uriașe pe care tot cultivatorul trebuie să le suporte. Deși prețurile la raft sunt tot mai mari, creșteterile nu se văd și în buzunarul producătorului. Marketurile pun presiune extraordinar de mare pe preț. (...) O mie de lei vechi atât se screm să ți-o dea...iar de cele mai multe ori nu ți-o dau, deși pentru mine mia aceea face diferența. Ei spun că la raft trebuie să existe preț competitiv pentru că își pierd clienții, susține fermierul.  

Promoțiile aduc pierderi tot producătorului

Producătorul Daniel Ciuhureanu a renunțat până acum la colaborarea cu două lanțuri de hipermarketuri din cauza faptului că pierderile deveniseră de nesuportat. Printre trucurile care aduc câștiguri consistente doar retail-erilor pare a fi ceea ce ei numesc promoție. Să vă spun cum se desfășoară negocierea: tu dai de regulă, să zicem, 100 de tone de marfă pe săptămână, iar el spune că săptămâna viitoare vrea să facă promoție și spune că estimează o vânzare, dacă lăsă prețul mai jos, de 200 de tone de marfă. De regulă îți bagă sula coaste, adică te bagi sau nu te bagi, că altfel îl bagă pe altul. Și trebuie să te bagi. Până la urmă lași la preț un 20-25% față de prețul la care vinzi de obicei. Atunci îți ia 200 de tone de marfă, după care, în săptămâna următoare nu îți mai ia decât 10-20 de tine în loc de suta aia pe care trebuia să o ia de obicei. Ei de fapt își fac aprovizionare pentru săptămâna următoare promoției la preț cu 25% la sută mai ieftin. Iar la raft, imediat după ce s-a terminat promoția, bagă prețul normal. E un truc, dar nu ai ce să le faci că, una două de trage pe linie moartă și asta este spaima maximă când ai credite, fluxuri financiare pe care trebuie să le susții,a declarat pentru DCNews producătorul.

Pierderi uriașe din retururi cu marfă din livrări anterioare

 Ciuhureanu a dezvăluit că una dintre cele mai mari pierderi se înregistrează cu retururi, iar problema este că acestea nu se fac imediat ci la multe zile de la primirea legumelor.

Politica retururilor ne dezavantajează clar! Noi trimitem marfă, iar acolo cei de la calitate, daca e marfa mai multă și nu s-a vândut, ți-o trimit înapoi, inclusiv marfă care este dată din livrările anterioare. Adică îți iau marfa nouă și dau retur marfă luată cu câteva zile sau chiar cu o săptămână înainte și evident că nu mai ai ce să faci cu ea. În special, legumele care se spală, morcovi, țelină, pătrunjel, păstârnac, sfeclă, ridichi, ele pot rezita maxim două săptămâni dacă sunt ținute în condiții bune. Dacă marfa e ținută în condiții proaste, nu mai are față comercială și nici de consumat nu prea se mai poate consuma pentru că intră în putregai. Aia e piederea ta. (...) De obicei, dacă (n.r. hipermarketului) nu îi merg vânzările la cât se așteaptă, dă retur marfa. Acolo au niște stabdarde de calitate care nu au nicio legătură cu ce e în piața românească. Dacă (n.r. retailerul) îți dă retururi o dată, de două, de trei ori și pierzi bani, sute de milioane, te lași singur., ne-a declarat Ciuhureanu.

Piața îl obligă să lucreze cu retaileri pentru a putea rezista

Lipsa unei alte piețe de desfacere îl determină să accepte orice compromis. Fără retaileri ești mort. Suntem dependenți de ei. Iar marfa noastră nu putea ajunge la Timișoara sau Oradea fără aceste rețele. Piața tradițională pierde de la an la an și acum mai asigură cam 20-30 % din rulajele cu legume, susține legumicultorul. 

Pe de altă parte, lipsa unei comunicări între producători lasă teren de negociere pentru marile lanțuri. Un hipermarket a venit și a făcut contracte separate cu fiecare (...) efectiv face licitație. Iar noi suntem victime sigure pentru că nu vorbim pe o singură voce, ne-a spus Daniel Ciuhureanu.

Ambalajul trebuie suportat tot de producător

Un dintre negocierile momentului între cele două părți, producător și retailer, este marfa ambalată. În fiecare an avem discuția cu ei pe marfă ambalată. Ei (retailerii) vor să crească volumele pentru că vracurile înseamnă și pierderi. Și ei sunt tentați să meargă pe ambalaj, dar îmi dă același preț ca la vrac. (...) Iar eu nu pot acoperi nici costurile unei mașini de ambalat care costă peste 100.000 de euro, a adăugat producătorul.

[citeste si]

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel