Data publicării:

Prințul William lansează o campanie de cinci ani în care își propune să le ofere tuturor persoanelor un adăpost

Autor: Alexandru Negrici | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto: Agerpres
Foto: Agerpres
Prințul William lansează o campanie majoră de cinci ani în care își propune să le ofere tuturor persoanelor un adăpost, explicând că, într-o „societate modernă și progresistă”, nu ar trebui să existe oameni fără un acoperiș deasupra capului.  

Fundația caritabilă a Prințului de Wales investește 3 milioane de lire sterline în finanțarea unui start-up cu misiunea ca lipsa de adăpost să fie „rară, scurtă și nerepetată”, scrie BBC.

Șase locații din Marea Britanie vor fi folosite pentru a testa idei despre reducerea numărului de persoane fără adăpost.

„Toată lumea ar trebui să aibă o casă sigură și să fie tratată cu demnitate”, spune Prințul William.

Această inițiativă „Homewards” va fi probabil unul dintre proiectele definitorii pentru Prințul de Wales – un angajament despre care el știe că vine cu riscul de a fi acuzat că se implică în politică.

Înainte de lansare, Prințul William a vorbit cu liderul laburist Sir Keir Starmer, cu secretarul de stat pentru Locuințe și Comunități, Michael Gove și cu primii miniștri ai Scoției și Țării Galilor.

Este o cauză profund personală a prințului, pe care a legat-o de influența mamei sale, Prințesa Diana, care l-a adus la organizații de caritate pentru persoanele fără adăpost încă din copilărie.

În prezent, în Marea Britanie există peste 300.000 de persoane fără adăpost, număr în care sunt incluși și cei blocați în cămine, centre de cazare temporară și care trăiesc în mașini.

Pe lângă prevenirea lipsei de adăpost, există scopul de a schimba atitudinile și de a arăta câte persoane pot fi afectate. Recent, prințul a deschis un proiect de locuințe la prețuri accesibile pentru tinerii cu locuri de muncă.

Planul Prințului William este de a reuni coaliții locale de experți în locuințe, organizații de caritate și industria privată pentru a dezvolta proiecte de locuințe și servicii de sprijin, abordând diferite moduri în care apare lipsa de adăpost, fie în orașele mari sau în orașele de coastă.

El va organiza un tur de două zile în Marea Britanie, dezvăluind locațiile inițiativei, unde are ca parteneri mai multe organizații caritabile de renume, precum Shelter, Centrepoint, Crisis și The Passage.

Un briefing de presă a informat că succesul va fi măsurat în termeni de reducere a numărului de persoane fără adăpost în acele locuri - și găsirea de abordări prin care modelele ar putea fi replicate în altă parte.

De asemenea, s-a inspirat din modelul Finlandei, țară văzută ca un model pentru reducerea numărului de persoane fără adăpost la niveluri foarte scăzute.

Campania a publicat sondaje de opinie de la Ipsos, pe un eșantion de peste 3.000 de adulți din Marea Britanie, care sugerează nivelul de îngrijorare și sprijin pentru o problema adăposturilor:

  • 85% cred că lipsa de adăpost este o problemă foarte sau destul de gravă
  • 72% cred că lipsa adăpostului s-a agravat în ultimul an
  • 73% cred că nu se acordă suficientă atenție politicilor pentru terminarea fenomenului
  • 22% fie au avut o experiență personală de lipsă de adăpost, fie cunosc membri ai familiei sau prieteni care au trecut prin astfel de episoade

Cu toate acestea, William nu are un drum pavat doar de susținere.

„Ultimul lucru de care avem nevoie este ca William să se implice în această problemă, un bărbat cu trei case uriașe și o proprietate vastă dăruită lui de către stat”, spune Graham Smith, de la grupul anti-monarhie, Republic.

El spune că lipsa de adăpost se referă la politica și investițiile guvernamentale și nu va fi „rezolvată prin caritate sau prin patronaj regal”, acuzându-l pe prințul William de „ipocrizie”.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel